Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem se snažil být slušný

Mám rád hlídací dny. Pracujeme s ženou v dětském domově, kdy máme směny takzvaně na střídačku. A tak na mě padl další hlídací víkend. 

Mám rád hlídací dny. Pracujeme s ženou v dětském domově, kdy máme směny takzvaně na střídačku. A tak na mě padl další hlídací víkend. Naše úžasná čtyřletá dcera poznává svět. V této době, kdy na ni „pidihajzlík kovídek“, jak mu doma láskyplně říkáme, číhá údajně i na hřišti na dětské houpačce či na veřejném pískovišti, je hlídání v tomto důležitém dětském věku složitější, než by se na první pohled mohlo zdát. Protože jsou mateřské školy zavřeny, je dcera v tom nejdůležitějším vývojovém věku ochuzena o sociální kontakty se svými vrstevníky stejně, jako tomu je u všech ostatních dětí. A to je důvod, proč se jí snažíme ukázat přírodu, sociální kontakty jí vynahrazujeme svou přítomností. Srnka či káně jsou sice úchvatnou podívanou, ale na koloběžce či jízdním kole se s nimi závodit nedá.

„Pojedeme se podívat na koníčky?“ zeptal jsem se své dcery minulou sobotu. Tvář se jí rozjasnila do nepopsatelné radosti a vykřikla: „Hurá, jupí, na koníčky!“

Podíval jsem se ven, lehce „pršosněžilo“. Vyladili jsme oblečení, vzali si deštník s motivem Ledového království a vyrazili jsme směrem k ohradě s koňmi. Obvykle jezdíme na farmu do Karlovic, ale tentokrát jsme šli jinam. Když jsme přišli k ohradě, nasadili jsme si roušky. Pohled na koně nám udělal radost.

Majitel koní v zeleném svetru a s plesnivými vousy na nás mával a hlasitě a nepěkně na nás křičel, abychom mu koně nehladili a abychom vypadli, prý se to teď nesmí, protože premiér je debil. Vzhledem k tomu, že se s lidmi nerad hádám, zejména by mi jakékoliv hulákání vadilo před dcerou, vydali jsme se směrem zpět.

„A vy budete asi taky pěkně blbej, když máte ten hadr na ksichtě,“ křičel zpovzdálí. Otočil jsem se na něj a zhluboka jsem se nadechl s tím, že mu něco řeknu, ale má čtyřletá dcera mi zmáčkla ruku a řekla: „to je lumpík ten pán, že tati?“ Vždycky, když mi není do zpěvu, mě to malé stvoření dokáže rozbourat na prach. „Půjdeme domů a půjdeme s Alfíkem (náš německý boxer, pozn. aut.) ven na louku, jo?“ řekla dcera zcela klidně. Při cestě domů mě ale bombardovala dotazy, které jí létaly tou malou hlavičkou.

„Tati, kdo je to premiér?“

„Mařenko, to je takový ten pán, který řídí tady tu naši republiku. Ten, co je pořád v televizi.“

„Ten z Kouzelné školky nebo ten s těma velkýma ušima ve zprávách? A co je to debil, jak říkal ten pán od koníčků?“

Zarazil jsem se. Je až neskutečné, jak děti v tomto věku analyzují to, co kolem sebe slyší. Kdesi jsem slyšel, že pokud chcete znát čistou pravdu, zeptejte se malého dítěte.

„Mařenko, debil je člověk, který je zlý k ostatním lidem,“ nevěděl jsem, co jiného si mám v tu chvíli vymyslet. Chvíli přemýšlela a pak ze sebe vypálila: „tak ten pán od koníčků, který na tebe křičel…, to byl taky debil, že tati?“

Než jsem stačil zareagovat, zazvonil mi telefon. Další z mých blízkých přátel je v umělém spánku. Člověk, který nezkazil žádnou legraci, člověk, na kterého jste se vždy mohli spolehnout. Proto nebuďme debilové, týká se to každého z nás!

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | neděle 21.3.2021 17:37 | karma článku: 27,17 | přečteno: 1029x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,96 | Přečteno: 590x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 820x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4083x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1061x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 582x | Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Těžkooděnec udeřil obuškem muže na Majálesu, policie incident prověřuje

29. dubna 2024  18:43

Policie prověřuje jednání těžkooděnce, který udeřil obuškem muže na sobotním festivalu Majáles v...

Rakety ATACMS spásu samy nepřinesou, Rusy na Ukrajině si ale najdou všude

29. dubna 2024  18:29

Jedna z položek nové mnohamiliardové vojenské pomoci Ukrajině, kterou po měsících průtahů schválil...

Do osmi let zanikne 300 tisíc pracovních míst, horuje Jurečka za rekvalifikace

29. dubna 2024  18:13

V příštích sedmi až osmi letech zanikne v Česku 300 tisíc pracovních pozic a milion pozic kvůli...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  18:10

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 32,47
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik