Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem reklamoval boty

Boty v této části kontinentu patří k něčemu, co je normální. Najít kvalitní boty je ale potíž. Proto jsem sebral odvahu, respirátor a jedny boty se vydal reklamovat.

Boty v této části kontinentu patří k něčemu, co je normální. Nosíme je od narození, v počátcích jistě nedobrovolně, ale i tak si na ně tak nějak zvykneme. V poslední době je sice moderní chodit bosky, což nám různé celebrity demonstrují společně s výkřiky o návratu k přírodě. Stydím se za to, že já a moje rodina nepatříme k těmto pokrokovým inovátorům, jsme prostě obyčejné tuctovky, které jsou s obuví srostlé už nějaký ten pátek.

Moje paní patří rovněž k běžnému typu ženského pokolení, pro které je typické, že pestrobarevná botka za výkladem obchodu způsobí zašimrání a touhu očkem spočinout na tomto typu společenského outfitu. Já to tak mám s počítači, elektronikou či telefony jednoho jablečného výrobce. Moje žena to se mnou umí. Její pomrkávání, šibalské úsměvy a uhrančivý pohled jsou zbraněmi, s nimiž už šestnáct let umí mistrně zacházet. A tak se další zimní kozačky, které společně s kopou dalších párů nutně potřebuje, objevily u nás doma v botníku rychleji, než jsem očekával.

Zima byla letos delší, než jsme všichni čekali. Sněhových vloček bylo více než kovidových případů ve městě, člověk už bláznil ze všudypřítomné bílé barvy okolo. Když se objevilo sluníčko, člověka to táhlo ven. Při jednom takovém menším slunečním záchvěvu jsme se rozhodli k procházce po městě, nové boty se prostě musí využít.

Na cestě byl všude přítomný bílý sajrajt (rozumějte rozbředlý sníh), který čvachtal už jen při pohledu na něj. No, v naší rodině vydrží mojí ženě obuv téměř desetiletí. O své botky se řádně stará s grácií péče o živého tvora…, to já to až tak moc neřeším. Ale u zmíněných nových kozaček za téměř dva tisíce se rozloučila s podrážkou levé boty po půlhodině běžné procházky městem, bota jí ani nedala příležitost k její láskyplné péči.

V první chvíli mě ten šmejd, který byl za výkladem popsán jako „poctivá česká bota“ (mj. na krabici stálo, že byla vyrobená v Itálii), pekelně dopálil. Pak jsem začal přemýšlet. Měl bys být tolerantní a shovívavý, pomyslel jsem si. Obchody jsou v tomto roce otevřeny vlastně jen občas, nereklamuj, chop se lepidla a vyřeš to chlapsky. Brzy jsem však pochopil, že vzhledem k tomu, že veškeré mé předešlé kutilské pokusy skončily katastrofou, bylo by vhodné se do obchodu vydat a reklamaci vyřešit na místě. Drapnul jsem účtenku, krabici, respirátor a hurá do obchodu. Tam pro mě drama teprve začalo.

Hned za lítačkama jsem dostal vynadáno, že nemám košík, rozumějte nákupní, nikoliv psí. Prodavačka se na mě ihned obořila, že je nutné, abych si vykoupal ruce v dezinfekci. Hodno vlastníka druhého typu košíku, tedy poslušného psa, jsem si omyl ruce až k uším a přistoupil jsem k pultu.

„Tak, teď už je to v pořádku…, co potřebujete?“ vznesla dotaz zjevně unavená mladá prodavačka. Jistě si uvědomila, že s krabicí od bot je mou touhou reklamace. Mlčky mi předala kartičku, kde jsem vyplnil veškeré osobní údaje včetně prohlášení, že osobní údaje vyplňuji dobrovolně. Při vstupu do restaurace vás kontroluje kdokoliv, ale při reklamaci bot s tím musíte vyslovit souhlas…, dodnes to GDPR tak nějak nechápu.

„Hm,“ prohlédla si mé údaje, „tak já vám zavolám vedoucí…, paní Marto!“

Ze dveří v zadní části prodejny s nápisem „jen pro personál“ se vyvalil doslova přírodní úkaz. Zavalitá postava v tmavě zeleném tričku mi připomínala nedobře napěchovanou jitrnici. Standardní papírová rouška byla oproti jejímu obličeji směšně maličká. Přistoupila k pultu, dala si ruce v bok se slovy: „tak co je jako za problém?“

„Madam,“ otevřel jsem krabici, „tyto boty…, tady je účtenka…, jsme koupili před Vánoci, po jedné vycházce je levá v pytli. Takže tady je vracím.“

Uchopila je svými obtloustlými prsty a dodala: „…a…proč je jako reklamujete až teď?“

„No…, a jako kdy jsem to měl vyřešit, když byly obchody zavřené? Před časem jsem byl u vás pro ponožky a vyrazili jste mě ze dveří.“

„No…,“ prohlížela si boty pořád dokola, jako kdyby měla před sebou vlas od Zlatovlásky, „to jste si ale způsobil sám…, nevhodným nošením v nevhodném terénu!“

„Při vší úctě,“ nevydržel jsem a smíchy si poprskal respirátor a zarosil si brýle, „vypadám snad jako někdo, kdo nosí dámské kozačky? To jsou boty mé ženy, měla je jen jednou na sobě, jedna procházka po městě, to je všechno!“

„Tak jste se o obuv špatně starali, špatně jste je impregnovali,“ snažila se najít další zákazníkovo pochybení.

„Madam,“ nedal jsem se, „my máme od vás tolik impregnačních sprejů, že bychom si s nimi mohli otevřít půjčovnu. Takže tento argument opravdu neberu!“

„No,“ polkla, „to není jen tak nějaká kozačka…, to je módní kozačka…, ta je lepená jemně, takže jste zvolili nevhodný čas pro její nošení.“

„A kde je to napsáno, že je to módní kozačka?“

„To snad jde poznat?!“ zvedla na mě hlas, „prostě je vada způsobena nesprávným používáním!“

„A jak se mají správně boty používat? Vy jste nás vlastně neinformovali o tom, jak se má bota používat. Vždyť i v Americe je na krabici od pizzy napsáno, že se nesmí jíst…, tak proč jste nám teda k těm botám nedali návod k použití?“

„Ta bota je zničena vaší vinou, špatným nošením,“ opakovala pořád dokola. Čekal jsem, že mě snad odkáže na tiskového mluvčího. Nervově jsem to neustál. Vytrhl jsem jí boty z rukou, dal je do krabice a hodil jí o zem. „Tak si ty boty strčte někam! Tady mě už nikdy neuvidíte!“ S grácií kovboje jsem vykráčel ven.

Jak hluboce jsem se mýlil. Do několika dnů mi přišla domů účtenka. Mám prý zaplatit za úschovu obuvi. Sedl jsem do auta a přijel zpět do obchodu. Ani jsem nestihl nic říct. Ta korpulentní prodavačka při zjištění, že vcházím do obchodu, utíkala do skladu pro krabici s botami.

„Nedostanete ani korunu!“ vykřikl jsem, otočil se na podpatku, prošel jsem lítačkami a boty položil na popelnice u obchodu. Kdo byste je chtěli, věřím, že tam leží ještě nyní. Ale pouze za předpokladu, že máte jen jednu nohu.

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | pondělí 7.6.2021 22:50 | karma článku: 26,43 | přečteno: 926x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 582x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 815x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4081x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1058x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 581x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak vyhrát v loterii aneb Zase vedle!

Při bankrotu správce liptákovské kampeličky Jaroslava Rychtaříka napsal Cimrman dvouverší: „Varuj se hazardu, vzpomeň si na Jardu!“ To ale neplatí pro milovnici stíracích losů u nás. Čtyři mega za stovku. Že bych to taky zkusil?

11.12.2023 v 16:13 | Karma: 23,73 | Přečteno: 615x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem bouchl blatník aneb Nikdy nejezděte s novými brýlemi!

Mé auto si zvyklo, že v něm žena vozí hlínu či pytle s listím. Dcerka občas přilepí na čalounění lízátko, pes v kufru simuluje zadní stěrač, ale z blbé strany. Svého Tucíka musím tedy konejšit, aby nebyl smutný. Až jednou...

16.11.2023 v 0:06 | Karma: 29,37 | Přečteno: 1314x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme řezali švestku aneb Pila, to je bestie!

Podzim je tady. Moje žena rekapituluje své celoroční úsilí na zahradě. Vyčerpaně sděluje, že už ji to zmáhá. Zcela jistě vím, že na začátku příštího roku nakoupí ještě větší hromadu květin, než je tomu letos. A co teprve stromy.

22.10.2023 v 15:34 | Karma: 32,86 | Přečteno: 2109x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak postrašit tchyni aneb Z vtipálka nepřítel seniorů snadno a rychle

Můj kamarád Franta má celkem dobrou paměť na obličeje, ale je neskutečně praštěný. Možná ještě víc, než jsem já. A tak minulou sobotu jednu seniorku před supermarketem málem přivedl k infarktu a sebe na policejní služebnu.

8.10.2023 v 10:26 | Karma: 36,88 | Přečteno: 4203x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak správně pohřbít svého psa aneb Bez policajta ani jámu!

Ne, můj boxer je stále tady. Ale mému kamarádovi před krátkým časem jeho čtyřicetikilový miláček zemřel. Proto se rozhodl, že jej pohřbí na místě, kam chodili nejčastěji. Nic divného, řeknete si, ale proč se zásahovkou?

20.9.2023 v 21:13 | Karma: 39,71 | Přečteno: 4481x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme byli na zmrzlině aneb Nečůrejte do umyvadla!

Prázdniny ulétly jako namydlený blesk. Ony snad fungují v jiném časoprostoru. Proto jsme se rozhodli poslední horký den zajít na zmrzlinu. A tam jsem zjistil, že děti na vás řeknou úplně všechno.

28.8.2023 v 22:32 | Karma: 29,18 | Přečteno: 983x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem potkal kurýra aneb Příště raději na prodejnu

Má láska k jablečné elektronice je silná jako notorikova touha po sedmi orosených. Ovšem pokud vám novinku doveze kurýr, jehož mozek je vymletý jak říční dno, radost je ta tam, stejně jako vaše prachy.

17.8.2023 v 22:51 | Karma: 28,24 | Přečteno: 1074x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme jeli na Mirai aneb Když nemůžeš, přidej víc!

Těm jejím velkým očím nelze odolat. Když máte v šesti letech svůj první idol, znáte texty zpaměti, otravujete rodiče při každé cestě autem, že v rádiu musí hrát jedině on, tak prostě musíte na koncert! Jinak by byl konec světa!

13.8.2023 v 12:50 | Karma: 27,47 | Přečteno: 778x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem se bál o češtinu aneb Když píšete dnešním jazykem

Holidays jsou v půli, počasí není příliš cool. Občas nějaký home office, tak je docela klid na to čeknout nové filmy, protože jsou i takové, které jsou must see! Jak by vypadal můj blog plný anglicismů? Koukněte!

10.8.2023 v 20:46 | Karma: 27,65 | Přečteno: 761x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme jeli do Ikea aneb Já se s ním už rozvedu

Počasí připomíná podzim. Koupaliště jsou prázdná jako státní kasa, proto jsme vyrazili do Ostravy porozhlédnout se, co zrovna v bytovém designu frčí. Tam jsem zjistil, že chlap je ohrožený druh.

9.8.2023 v 12:23 | Karma: 42,84 | Přečteno: 5970x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem potkal Katku aneb Važte si sousedů

Prázdniny jsou v půli, počasí připomíná začátek dubna. Místo koupání jsou na řadě ťapací výlety. Na jednom z nich jsem potkal bývalou spolužačku, které jsem slíbil, že její příběh o sousedech napíšu. Tady to máš, Katko!

2.8.2023 v 22:31 | Karma: 39,77 | Přečteno: 6592x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme honili komáry aneb Bojovka na hotelu

Na dovolené můžete chytit cokoliv. Zhýralci syfilis, opilci kocovinu a teplomilci úpal. Nás navštívil první noc malý, lstivý a úskočný nepřítel – řecký komár. A ten malý zmetek vydrží všechno!

29.7.2023 v 21:56 | Karma: 33,15 | Přečteno: 4146x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem cestoval aneb Proč milovat Řeky, část druhá

Řekové jsou národ, který si mě naprosto získal svou veselostí a neustálým úsměvem. V současných dnech to nemají jednoduché. S následky požárů se budou vypořádávat dlouho. Díky své povaze to ale zvládnou. Jsem o tom přesvědčený!

25.7.2023 v 20:00 | Karma: 26,43 | Přečteno: 717x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem cestoval aneb Proč milovat Řeky, část první

Byli jsme v Řecku. Bídě navzdory. Letadlo – dopravní prostředek, ač o něm všichni tvrdí, že je nejbezpečnějším ze všech, způsoboval v naší rodině rozkol už dobrých čtrnáct dní před startem. Padák jsme však nepotřebovali.

22.7.2023 v 13:28 | Karma: 37,74 | Přečteno: 3796x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak mohou rohlíky ze supermarketu zlikvidovat dobrou pověst

Do obchodu musíme všichni. Hlava plná problémů a starostí, dovolená přede mnou. Stal jsem se svědkem, že kvůli rohlíkům lze někoho polít dehtem a posypat peřím. Fakt je to s námi tak zlé?

10.7.2023 v 9:44 | Karma: 30,27 | Přečteno: 1116x | Ostatní
  • Počet článků 103
  • Celková karma 31,83
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik