Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak mne málem zastřelil myslivec

Slíbil jsem si, že na blog do konce roku nesáhnu, ale na druhou stranu uznejte…, kdy se vám stane, že vás na parkovišti cizího města chce zastřelit myslivec svou brokovnicí.

Slíbil jsem si, že na blog do konce roku nesáhnu, prostě si dám se psaním pauzu…, ale na druhou stranu ono to poslední dobou přichází úplně samo, jako kdyby mi ty příběhy servíroval sám nejvyšší přímo pod nos. No, uznejte…, kdy se vám stane, že vás na parkovišti cizího města chce zastřelit myslivec svou brokovnicí.

„Táto, vyrazíme do Krnova, je tam takový hezký obchod, chci se tam podívat už dlouho, vyvezeš mě?“ Kdo by těm jejím očím odolal, ví to již sedmnáct let. Má v nich něco, díky čemuž mne přesvědčí o tom sedmdesátém čtvrtém polštáři či třicáté osmé lucerně, že jsme je vlastně velmi nutně potřebovali. 

Sedli jsme si celá rodina (rozumějte já, žena, pětiletá dcera a necelé dva roky starý německý boxer) do auta. Ještě před tím, než jsme nastartovali, mne z rádia upozornili na počty mrtvých a nakažených tak sugestivně, že jsem začal přemýšlet o tom, jestli by nebylo lepší se zabarikádovat doma, protože konec světa je tady. Zkontrolovali jsme respirátory a dezinfekci v autě, protože čert a kovid nikdy nespí, vypnuli jsme apokalyptické zpravodajství a vyrazili jsme. Už v první zatáčce jsem si začal připadat jako na školním výletě, protože holky rozbalily přichystané svačiny, jen ty řízky a kyselé okurky chyběly.

Po menším hledání a několika zaťukání na čelo od protijedoucích řidičů jsme dorazili statečně na místo určení na pidi parkoviště u obchodu. V těchto situacích s nostalgií vzpomínám na své první auto Renault Clio, se kterým se člověk vešel kamkoliv. Zároveň jste do něj dostali nákup z Ikea, stůl, čtyři židle, manželku a dokonce i tchýni. Dnes, pokud máte SUV, je parkování díky různým čidlům a zpětným kamerám komfortnější. Zajel jsem tedy na místo a liboval si, že jsem to zvládl hned napoprvé.

Pánové, dáte mi jistě za pravdu, že pokud cestujete s dámami, pak zvolání: „mně se chce čůrat“, se objeví dříve, než se stihne zahřát motor auta na provozní teplotu. Tentokrát se otázka potřeby vyskytla jen u dcerky, proto holky vyskočily z auta a upalovaly dolů pod svah za přilehlým panelákem s tím, že mám počkat v autě.

Během několika vteřin se otevřely dveře oprýskané Fabie stojící vedle mého auta…, no, otevřely…, to není ten správný výraz. Dveře auta se rozletěly jako lítačky westernového klubu s takovou rychlostí, že práskly do mého auta. Zvedl jsem hlavu a zíral ven, abych zjistil, že z Fabie leze asi sedmdesátiletý mužíček v mysliveckém obleku s brokovnicí. Parkoviště u paneláku ve městě je skutečně posledním místem, kde byste magora, který vystoupí s brokovnicí z auta, opravdu čekali. Měl jsem nahlas puštěno rádio, proto jsem je rychle ztlumil, abych slyšel, co ten člověk na holky křičí.

„To je úroveň! Že se nestyděj!“  cítil se pohoršen čůrajícím malým dítětem. Máchal u toho brokovnicí tak vztekle, že jsem měl o holky strach. Vyskočil jsem z našeho vozu a s nejdebilnějším dotazem, jestli má dotyčný nějaký problém, jsem během několika vteřin koukal do hlavně brokovnice. Jsem milovník díla Karla Maye, proto velmi dobře vím, že chlápkovi s nataženou bouchačkou se prostě neodporuje.

„A ty,“ křičel na mě, „se nauč parkovat tak, aby druzí mohli otevřít pořádně dveře!“

Holky mezitím zmizely za domem a já zalezl zpátky do auta. Chlápek sklopil brokovnici a odpotácel se do dveří paneláku.

Přemýšlím, jestli by se to stalo v jiné době. V době, kdy bylo vše tak nějak normální a měli jsme k sobě všichni trochu blíž. Nevím. Je pravdou, že bych nechtěl na svém parte mít napsáno: zastřelen na parkovišti naštvaným myslivcem. To už je snad lepší, když člověk umře smíchy.

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | středa 29.12.2021 17:42 | karma článku: 41,58 | přečteno: 9312x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem boural plot aneb Tohle doma nezkoušejte!

Pro svou ženu udělám cokoliv..., teda skoro cokoliv. A tak jsem po jednom z víkendových hrdinských počinů skončil poprvé v životě na neschopence. A manželka? Zatím mě nezavrhla.

1.5.2024 v 19:34 | Karma: 27,43 | Přečteno: 884x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 26,72 | Přečteno: 654x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 30,34 | Přečteno: 873x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,62 | Přečteno: 4113x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1088x | Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Díky čínské pomoci výroba dramaticky roste

4. května 2024

Premium Přes citelné západní sankce ruský zbrojní průmysl vzkvétá. Tamní produkce zbraní se dramaticky...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 104
  • Celková karma 31,53
  • Průměrná čtenost 2499x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik