Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem nepochopil kardinála aneb Pro znásilnění není omluva

Nějak jsem nepochopil, proč poslední blog kardinála vznikl. Vrcholný představitel, k němuž má církev vzhlížet, by měl v tak choulostivé věci raději mlčet. Jeho poslední vyjádření poškozuje církev víc, než si možná sám myslí.

Bůh je frajer, řekl mi jednou můj velmi dobrý přítel, farář Marek. Člověk, který mě k víře přivedl, na základě jeho vzoru jsem začal pohlížet na církev jinak, než na společenství obtloustlých kněží, kteří kážou vodu, ale pijí víno. Otec Marek dělal tábory pro děti, lezl po skalách, staral se o seniory, žehnal motorkářům a zašel s věřícími i na pivo. Prostě člověk, který pro Kristovo učení dokáže zbláznit dav…, a to dav mladých lidí, což je dobře.

Vždy jsem chtěl patřit ke společenství lidí, kteří hlásají víru dle evangelia, ale nezamrzli v 18. století. Článek pana kardinála jsem si četl asi patnáctkrát. Snažím se pochopit, co jím chtěl říct. Ale v této složité době měl napsat raději blog o ředkvičkách.

Pohled kardinála na znásilnění mohu označit za velmi divný. Pan kardinál píše, že jedinou volbou není neodporovat agresorovi, přičemž připomíná také statečnou možnost volit smrt. No, neumím si to představit, pokud by se to stalo mé ženě či mé pětileté dceři. Umí se pan kardinál vžít do psychiky takto postižené ženy, nebo se k ženě staví tak, jak tomu bylo v dřívějších dobách, kdy žena byla pro muže vlastně jen chodící porodnice a „věc“ bez názoru a práva na něj? A tvrzení, že si žena dokáže zamilovat dítě, které vzešlo po takto násilném aktu, považuji za naprosto černobílé. My, co pracujeme s dětmi, o které se rodiče nedovedli, nechtěli nebo neuměli postarat (v ústavní výchově), bychom mohli hodiny a hodiny vyprávět. Vzpomenu jen nešťastnou Nelu Moravcovou…

Když jdu do kostela, přičemž chodím celkem pravidelně, mnohdy přemýšlím, proč je nás v tak krásném chrámu málo. Počet věřících, stejně jako počet farářů, kteří se připravují na církevní povolání, je rapidně nízký. Obávám se, že je to přístupem, zamrznutím a nepřizpůsobením se církve dnešní moderní době. A je to škoda. Bůh je prostě frajer, jen ho zkusme brát opravdu vážně…, on má totiž rád všechny, nejen muže.

Váš Honza

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Vavřík | čtvrtek 28.4.2022 7:06 | karma článku: 27,58 | přečteno: 766x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem boural plot aneb Tohle doma nezkoušejte!

Pro svou ženu udělám cokoliv..., teda skoro cokoliv. A tak jsem po jednom z víkendových hrdinských počinů skončil poprvé v životě na neschopence. A manželka? Zatím mě nezavrhla.

1.5.2024 v 19:34 | Karma: 29,81 | Přečteno: 1004x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 27,83 | Přečteno: 684x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 31,13 | Přečteno: 894x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,71 | Přečteno: 4121x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,52 | Přečteno: 1101x | Ostatní
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Britská učitelka spala s žáky, s jedním otěhotněla. U soudu přiznala „chyby“

14. května 2024  20:57

O chybách a zničeném snu nyní u soudu v Manchesteru vypráví britská učitelka, kterou policie viní...

Moucha na útěku. Francie po krvavém útoku dál hledá vězně a jeho osvoboditele

15. května 2024  10:13,  aktualizováno  14:33

Ve Francii druhým dnem pátrají po uprchlém vězni a dalších čtyřech ozbrojených mužích, kteří při...

Vláda kývla na program návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45,  aktualizováno  14:31

Přímý přenos Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu schválila ve středu vláda. V první fázi by se...

Za mír demonstrujte s vašimi komunisty v Moskvě, sepsul Rouček Dostála

15. května 2024  14:25

Ve vysílání pořadu 360° CNN Prima News na téma Evropská unie a bezpečnost se pohádali kandidát za...

Dvěma pětinám rodičů nevadí děti trestat vařečkou či páskem, ukázal průzkum

15. května 2024  14:17

Bití dítěte vařečkou či páskem je nepřijatelné pro tři pětiny českých rodičů. Fackování za...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 104
  • Celková karma 32,62
  • Průměrná čtenost 2499x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik