Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem viděl žlutě

Ty, kteří za nadpisem tohoto blogu čekají něco xenofobního, asi zklamu. Vidím žlutě, protože všude kvete Andyho žlutá bestie (řepka), ale hlavně pyl stromů si radostně létá po širokém okolí.

„Táto,“ řekla mi drahá polovička, „bylo by záhodno umýt auto.“ Pan farář, lékař a manželka mají vždy pravdu. Nechtěl jsem zklamat svou úžasnou ženu, vysypal jsem na stůl drobné z kapes, původně schované pro strýčka Příhodu (neříkejte, pánové, že to máte jinak), polkl hořkou slinu a vydal se směrem k myčce.

Před domem jsem zjistil, že mé bílé auto je vlastně žluté. Otevření dveří způsobilo, že se mi ten žlutý sajrajt dostal do očí a ty začaly bez povolení slzet. „Ano, je to k pláči,“ odvětil vedle stojící muž, „stojíte mi na noze!“  Pro samou slzu a tvrdé podrážky bot jsem to ani nezaregistroval. Omluvil jsem se, usedl za volant a po nastartování zapnul ostřikovače, přičemž jsem onoho muže stojícího vedle vozu nedobrovolně umyl. Zaklel a raději zmizel ve žluté mlze. Po ujetí několika metrů jsem si připadal jako voják projíždějící písečnou bouří v Afganistánu. K vjezdu do myčky jsem vlastně dojel po paměti.

Přede mnou stálo ještě několik aut. Rozhodl jsem se tedy, že první věc, kterou udělám, bude vysátí a úklid interiéru. Přeparkoval jsem k vysavači, vytáhl koberce a do té plechové obludy vrazil desetikorunu. Prasklá hadice ucházela asi na pěti místech, násada vysavače vypadávala a musel jsem si ji druhou rukou přidržovat. Ale drobky od croissantů, papírky od bonbónů, tyčky od lízátek a další nezbytný sortiment pro jízdu autem s pětiletým dítětem se mi podařilo zlikvidovat. S úklidem psích chlupů v kufru po mém miláčkovi to bylo krapet horší. Ti z vás, kdo vlastníte německého boxera, mi dáte za pravdu, že jeho chlupy se zapíchnou úplně všude, je to občas i na pinzetu. Poté přišla na řadu palubní deska, na kterou díky pylu nebylo vůbec vidět.

Když jsem pak umýval auto v myčce, tekly z něj doslova provazce žluté vody. Jak já miluju toto období, řekl jsem si. Ještě nezbytný vosk (já pitomec) a vyjel jsem zpět k domovu. Zaparkoval jsem u domu, vylezl z auta a zjistil jsem, že jsem si měl raději za peníze koupit los. Třeba bych měl konečně štěstí. Potvrdil to i kos Karel, můj věrný opeřenec z naší zahrady. Ten mě přivítal tím, že na čelní sklo přistál jeho trus, který se krásně smíchal s pochytaným pylem a lepivým voskem.

Divné období. Vylezl jsem na zahradu, nasadil jsem si žluté brýle, které používám při řezání dřeva…, najednou jsem tu žlutou barvu přijal, pyl nebyl nikde vidět. A bylo mi fajn. Není totiž důležité, co je hnusu kolem vás, ale jak se na něj díváte. V rádiu začala hrát písnička od kapely Mirai s refrénem: „život je pohoda, život je fajn!“ Má pětiletá dcera vyběhla na zahradu a písničku si začala zpívat. A já doznal, že to pětileté dítko má vlastně pravdu.

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | sobota 21.5.2022 19:26 | karma článku: 20,86 | přečteno: 497x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem boural plot aneb Tohle doma nezkoušejte!

Pro svou ženu udělám cokoliv..., teda skoro cokoliv. A tak jsem po jednom z víkendových hrdinských počinů skončil poprvé v životě na neschopence. A manželka? Zatím mě nezavrhla.

1.5.2024 v 19:34 | Karma: 27,65 | Přečteno: 896x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 26,72 | Přečteno: 655x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 30,42 | Přečteno: 874x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,62 | Přečteno: 4113x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1088x | Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Mexičtí narkos už nepašují peníze, platí si šmouly. Je to legální a bez rizika

5. května 2024

Premium Vsaďte se, že nevíte, jak mexičtí narkos pašují peníze z Ameriky. Jistě, viděli jste v seriálech na...

Nová vlna podvodů. Vyluxovaným účtem to nekončí, přeprodávají se osobní data

5. května 2024

Premium Kyberzločinu dlouhodobě přibývá, v Česku se s končící lhůtou pro daňová přiznání podvodníci...

Životní prostředí v Československu patřilo k nejhorším na světě, líčí vědec

5. května 2024

Premium V roce 1989 se stal vůbec prvním ministrem životního prostředí. Profesor Bedřich Moldan patří mezi...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:52

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

  • Počet článků 104
  • Celková karma 31,61
  • Průměrná čtenost 2499x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik