Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem potkal drahotu

Máme drahý chleba. Cena benzínu roste do nebes. A nadává se na Fialu. Kdo za to ale může? Kde se stala chyba?

Nedávno jsem viděl kreslený vtip páně Renčínův, kde praotec Čech říká, že ti Češi jsou bezva národ, jen je škoda, že nebyli u stvoření světa, určitě by mohli poradit. A je to vidět i u sportovních přenosů. Když se českým hokejistům na mistrovství nedařilo, byly sociální sítě zaplaveny vzpomínkami na extrenéra Pešána, kterého ten samý národ před krátkým časem se silnými svaly, získanými tréninkem na sociálních sítích, věšel za rozmnožovací orgán do průvanu. Jakmile ovšem došlo ke změně a bojovali jsme po letech o bronzovou medaili, totožní facebookovští znalci vynášeli našeho nového trenéra takřka na pozici božího poradce.

Máme draho. A je to pochopitelné. Benzín je na úrovni drahých kovů, člověk by řekl, že aut na silnicích ubude na úkor cyklistů a koloběžek. Jářku, nevšiml jsem si. Před supermarkety není kde zaparkovat. Lidé s plnými, až přetékajícími vozíky nadávají na vládu, jak je všude draho. Před časem mi donesla jedna samoživitelka s třemi dětmi tašky plné starého pečiva pro slepice. Prý její děti den staré rohlíky nechtějí.

Ceny se ovšem musí řešit. Ale pět tisíc korun na hlavu dítěte je jen další zářez do státního rozpočtu, který zaplatí všichni, včetně těch, kteří platí tzv. „daň za slušnost“. Daň za to, že pracují. Odvádí státu z výdělku peníze, na dávky i nesmyslné bonusy si nesáhnou, pracují a nestěžují si. Drahota se musí řešit jinak. Ptáte se mě jak? Ale já v poslanecké sněmovně nesedím.

Měli jsme tu několik let vládu nejmenovaného hnutí, jehož kouzlu podlehla celá republika…, a přiznám se, že já taky. Bohužel s přibývajícími přešlapy, kupováním si voličů a nesmyslným zadlužováním jsem se rozhodl, že když se ráno po probuzení holím, chci v zrcadle vidět svůj ksicht a ne zadek. Zadlužování republiky se musí říct dost, ovšem je to nutné s lidmi komunikovat a postavit to tak, aby to lidi bolelo méně, než je to bolí nyní. Pokud se s lidmi nemluví, nekomunikuje a pouze plodí budovatelská hesla o vládních úspěších, je to špatně. Jakékoli vládní protizadlužovací paraple je lidem naprosto lhostejné, pokud oni sami nepochopí, že dobře se budou mít až tehdy, když začnou sami u sebe. A právě politici by s tímto trendem měli začít první.

Váš Honza

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Vavřík | sobota 4.6.2022 19:35 | karma článku: 40,30 | přečteno: 7390x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem boural plot aneb Tohle doma nezkoušejte!

Pro svou ženu udělám cokoliv..., teda skoro cokoliv. A tak jsem po jednom z víkendových hrdinských počinů skončil poprvé v životě na neschopence. A manželka? Zatím mě nezavrhla.

1.5.2024 v 19:34 | Karma: 28,09 | Přečteno: 940x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 26,84 | Přečteno: 661x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 30,50 | Přečteno: 877x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,62 | Přečteno: 4113x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1089x | Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Milion Čechů pije denně alkohol, adiktologové žádají více peněz od státu

11. května 2024

Premium Navýšit od vlády rozpočet o dalších 300–400 milionů korun ročně chce Asociace poskytovatelů...

„Jen jsem bral peníze. Na loď chtěli oni.“ Jak BBC našlo iráckého pašeráka lidí

11. května 2024  19:08

Sedím v iráckém nákupním středisku tváří v tvář jednomu z nejnechvalněji proslulých pašeráků lidí v...

Rumunsko vozí gastarbeitery z Asie, lepí tak díry po vlastní migraci

11. května 2024

Premium Východobalkánská země to dělá chytřeji než západ Evropy: jde o gastarbeitery na smlouvy, nikoliv o...

Polární záře, potíže s komunikací. Zemi zasáhla obří geomagnetická bouře

11. května 2024  10:15,  aktualizováno  18:50

Zemi zasáhla v pátek geomagnetická bouře nejvyššího stupně, uvedl americký Národní úřad pro oceán a...

  • Počet článků 104
  • Celková karma 31,76
  • Průměrná čtenost 2499x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik