Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem při nákupu poslouchal vzpomínky na staré dobré časy

Ceny rostou, stejně jako nenávist se svou nevlastní sestrou závistí. Je pravdou, že jsem se po delší době vydal na nákup a oči mi lezly z důlků. Ale důchodce stojící u regálu s jogurty mi konečně vysvětlil, kdo za to může. 

Mám rád hlídací víkendy. Přes týden nemám na malou dceru dostatek času, proto se snažíme si víkendy patřičně užít. Ale k víkendu patří i občasná nutnost skočit něco nakoupit, přece nebudeme hlady, že? Zmrzlina a lentilky sice dokážou zázraky, ale nedá se na nich fungovat celou sobotu. Inu, vložil jsem do peněženky mrzký peníz a vydal se směrem k červenožlutému supermarketu. Ač se všude píše, že drahota zabíjí české obyvatelstvo a jiné země jsou zality mlékem a strdím, mrtvé jsem nikde nepozoroval, před obchodem nebylo kde zaparkovat. Nechali jsme auto na jiném místě a k obchodu došli po svých.

Chopili jsme se vozíku a první pecku jsme dostali u pečiva, převážně z pekárny toho pána, který teď dělá tu prezidentskou „nekampaň“ a plavajíc v moři másla křičí něco o tom, že jiní mají máslo na hlavě. Přešli jsme k jogurtům. Moje dcera je miluje, vzali jsme hned čtyři.

„A to nemůžete nechat nějaký jogurt taky pro mě?“ zasyčel mi za zády starší pán, „já jsem důchodce, kupuji jen ty žlutý, vy asi nevíte, co je to úcta k seniorům. Vy nevidíte, co všechno stojí? To by se za našeho pana Babiše nikdy nestalo, ty prokleté ceny. Ten na nás důchodce aspoň myslel. Těším se, až bude prezident, to zase bude pořádek! Přestanou nás okrádat.“

Neváhal a dva jogurty mi vytrhl z rukou. Nevím sice, jestli si představoval, že se úcta k seniorům skrývá pod víčkem jogurtu, ale hádat jsem se s ním před svou pětiletou dcerou opravdu nechtěl. „Ještě, že jsem stihl to mlíko v akci,“ procedil mezi zuby muž, otočil se a pomalu odkráčel. 

Přemýšlel jsem, proč se tak zachoval. Jak z toho ven? Vláda by již měla přestat fabulovat, nesvádět vše na Babiše (zbytečnost zvanou „zrušení superhrubé mzdy“ přece schválila i tehdejší opozice) a hlavně s lidmi mluvit. Zrůdnost pětitisícového poplatku na hlavu dítěte toto jistě řešit nebude. Je nespravedlivá. Kastuje a dává jasně najevo, že ti, kteří poctivě pracují, odvádějí daně a mají ke svému příjmu i přivýdělek, na slavný příspěvek o pár korun nedosáhnou. A co lidé, kteří prostě jen nemohou mít děti, třeba ze zdravotních důvodů? Navíc se bude muset budovat systém za desítky miliónů a zavalí se úřady kilometry nových povinností. 

Nelogičnost a nesystémovost rozdělují společnost natolik, že právě Andrej Babiš nemusí vůbec dělat tu svou karavanovou „nekampaň“. Stačilo by mu sedět doma na zahradě, točit to své „čau lidi“ a začít třeba i normálně chodit do práce. Chaotičnost současné vlády, kterou jsem ostatně volil taky, mu dělá propagaci zcela zdarma. Právě nelogičnost protikrizových opatření vytváří ony „jogurtové“ důchodce.

Opět mi problém pomohla vyřešit má úžasná dcera. Po incidentu se seniorem chvíli mlčela, v té její malinké pětileté hlavičce to šrotovalo, potom se na mě podívala těma velkýma očima a dodala: „…tatínku, tak mu dej i ten chleba, mně je ho líto.“ Pohladil jsem ji. Udělala mi radost. V době, kdy je národ přesvědčen o tom, že existuje mimo Krista i jiný spasitel, který vyřeší z okénka karavanu evropskou krizi, je úhel pohledu pětiletého dítěte k nezaplacení. Nejlepší recept na krizi celé společnosti je vlastně „být na sebe navzájem hodní a tolerantní“.

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | úterý 21.6.2022 23:59 | karma článku: 43,89 | přečteno: 9607x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 586x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 817x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4082x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1060x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 582x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

V Letech otevřeli památník holokaustu Romů a Sintů. Za války tam stál koncentrák

23. dubna 2024  9:59,  aktualizováno  11:30

Muzeum romské kultury otevřelo dnes Památník holokaustu Romů a Sintů v Čechách v Letech na Písecku....

Kolegu lídra kandidátky AfD zadrželi, dával Číně informace z europarlamentu

23. dubna 2024  8:38,  aktualizováno  11:30

Německá policie zadržela v noci v Drážďanech spolupracovníka Maximiliana Kraha, lídra kandidátky...

Wagnerovec po návratu z fronty zavraždil ženu, tělo rozřezal do dvou kufrů

23. dubna 2024  11:26

Rusko se v souvislosti s návratem vojáků z ukrajinského bojiště potýká s narůstající kriminalitou....

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:22

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 103
  • Celková karma 31,83
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik