Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem si koupil bazén…, už třetí

K létu patří koupání. A tak i já podlehl kouzlu domácího bazénu. Jeho skládání se pro mne stalo noční můrou. Domnívám se totiž, že jakýkoliv bazén, když zjistí, že jsem si jej objednal právě já, začne dobrovolně téct.

Vzhledem k tomu, že jsem si ve čtvrté třídě v pracovních činnostech přišil látku k nohavici, mám k jakékoliv manuální práci velký obdiv. Kdykoliv se do něčeho pustím, zhlédnu předem šest návodů na YouTube, prošmejdím Google křížem krážem a zavolám snad všem, kteří v manuálním světě něco znamenají.

Protože jsme v době první kovidové vlny vypustili jakékoliv myšlenky na dovolenou mimo republiku, ono to vlastně ani nešlo, rozhodli jsme se si postavit na zahradě bazén. Nejprve bylo zapotřebí udělat dlažbu. Když jsem zhlédl video o pokládce zahradní dlažby od toho čičmundy na Primě, začala mne bolet záda ihned po skončení pořadu. „Musíš se k tomu postavit čelem,“ řekl jsem si. Prokontroloval jsem dostatečné množství Veralu a Alpy v lékárničce, obvazů a náplastí jsem měl rovněž dostatek. Výkop podloží zabral asi týden. Přiznám se, že od té doby vzhlížím s hlubokou úctou ke všem, kteří se touto prací živí. Po položení dlažby firmou nastal ten správný čas na výběr bazénu.

První sezónu jsme si řádně užili. Další rok jsme vytáhli bazén ze zimního úkrytu na půdě. S radostí jsme jej postavili a naplnili vodou. Druhý den, kdy teploměry atakovaly třicítku, jsme se s dcerou oblékli do plavek, načež jsme zjistili, že polovina vody zmizela. Díra. Podezírám sousedovic kočku, která si bazén oblíbila více, než je zdrávo. Inu, objednali jsme další. Dorazil do týdne, protože byly beznadějně vyprodány sklady. Jářku, poslední bazénová sezóna byla prima, ovšem díky prodlevě spíše ve studené vodě, protože se nestihla pořádně prohřát.

Proto jsme letos pořídili pořádné topení. Propojení topení s filtrací podle návodu způsobilo, že při zapnutí začal filtrační písek stříkat všude kolem. Vypadal jsem jako dítě, které se porvalo s celým sídlištěm na místním pískovišti. Nutno doznat, že chybami se člověk učí. Vyhodil jsem návod a vše připojil dle vlastního uvážení…, my chlapi přece návody nečteme, že? A ono to topí. Ráno, když se červnové teploty rovnaly těm z poloviny července, jsme zase vlétli do plavek a ejhle, bazén opět bez vody…, jak já tu kočku nenávidím!

Tak máme třetí bazén. Nedbal jsem na klasickou radu, že nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci, a koupil jsem levnější. „Kdyby se znovu objevila ta blbá kočka, nebude mě to tak bolet,“ řekl jsem si. Inu napuštěno, topení a filtrace zapojena. Celá rodina se u bazénu sešla jako u Betléma, jen ty koledy chyběly. Sotva jsme se otočili, bazén praskl ve svém sváru. Ani speciální lepení koupené v proslulé české bazénové firmě nepomohlo.

Co na tom, že za ty peníze jsem mohl mít pořádný bazén i s protiproudem. Jak říkala moje zlatá babička: „…synku, hlavně, že se nikomu nic nestalo!“

Váš Honza  

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Vavřík | středa 29.6.2022 22:46 | karma článku: 25,59 | přečteno: 953x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem boural plot aneb Tohle doma nezkoušejte!

Pro svou ženu udělám cokoliv..., teda skoro cokoliv. A tak jsem po jednom z víkendových hrdinských počinů skončil poprvé v životě na neschopence. A manželka? Zatím mě nezavrhla.

1.5.2024 v 19:34 | Karma: 30,41 | Přečteno: 1035x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 28,14 | Přečteno: 692x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 31,28 | Přečteno: 899x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,74 | Přečteno: 4123x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,68 | Přečteno: 1106x | Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Eurovize ukázala, že Izrael má v Evropě i nadále podporu, říká Fingerland

17. května 2024

Vysíláme Válka o Gazu může skončit patem a zároveň se blíží konec premiéra Benjamina Netanjahua. V Rozstřelu...

Hádka o školních absencích skončila vraždou v rodině, hoch za ni dostal 7 let

17. května 2024  9:36,  aktualizováno  9:52

Ve čtvrtek u Krajského soudu v Liberci při neveřejném jednání padl sedmiletý rozsudek nad mladíkem,...

Muž ve Francii se pokusil podpálit synagogu, policisté ho zastřelili

17. května 2024  9:50

Policie v Rouenu na severu Francie v pátek ráno zastřelila muže, který se pokoušel podpálit...

U izraelské ambasády ve Stockholmu se ozývala střelba, policie uzavřela okolí

17. května 2024  9:18

Policejní hlídka ve Stockholmu v noci na pátek kolem 02:00 slyšela nedaleko izraelské ambasády...

  • Počet článků 104
  • Celková karma 32,89
  • Průměrná čtenost 2499x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik