Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mi bylo líto prodavačky

Společnost je rozdělena. Vláda s lidmi příliš nekomunikuje, cestující expremiér sdílí na sociálních sítích výzvu nějakého týpka, aby lidi vzali do rukou dlažební kostky. Dna bylo dosaženo. A podle toho to taky mezi lidmi vypadá.

Jít dnes nakoupit je věcí srovnatelnou s adrenalinovým sportem. A ten je zcela zdarma. Přijel jsem do města s tím, že si vyberu peníze z bankomatu. Běžně platím bezhotovostně, ale výjimečně jsem hotovost potřeboval. U nás máme bankomat za skleněnými dveřmi. Když svítí slunce, nemáte šanci vidět, kdo je za nimi.

„Jste slepej? Nevidíte, že teď jsem tu já? To je hrozný! Tak vypadnete už?!“ prskala po mně asi šedesátiletá paní svírající v ruce kabelku. Mlčky jsem vycouval, nerad bych dostal kabelkou mezi oči. Dáma si asi spletla bankomat s výherním automatem, protože byla vevnitř dobrých deset minut.

Pravé drama na mě ovšem čekalo v supermarketu.

Bylo pondělí před červencovými svátky. Aspoň podle kalendáře. Jinak to spíše vypadalo, že se blíží konec světa. Ono se to billboardy s nápisem „Za Babiše bylo líp“ po severní Moravě jenom hemží, ale před obchody to nejde poznat. Lidí jako smetí.

„Maruno,“ křičel pán v bílém plážovém klobouku a v bermudách na manželku, „tady mají ten levný cukr, ale jen deset balení na jednoho!“

„Ale to vymyslíme, taťko,“ řekla konejšivě asi stodvacetikilová manželka, která se během několika vteřin otočila na mladou maminku asi se tříletým dítětem ve vozíku a zakřičela: „to ten váš parchant musí ten rohlík jíst ve vozíku? Kdo to má pak uklízet?“

„No, vy určitě ne,“ odsekla jí maminka a zmizela mezi regály.

„Můra jedna,“ procedila mezi zuby a dodala: „vzals ty levný másla?“

„Vzal,“ řekl pokorně manžel, „ale taky mají jen deset kusů na jednoho!“

„Jsem ti říkala…, bože, ty seš tak nechápavej, že to mám vymyšlený! Se rozdělíme! Budeme dělat, že se neznáme. Já zaplatím jeden nákup a ty za mnou druhý. Ty seš do tohoto světa fakt nepoužitelnej! Kde jsem nechala oči?!“

Při pohledu na jejich přeplněný nákupní vozík jsem si se svým jedním pytlíkem brambor a šesti rohlíky připadal jako totální loser.

Když jsem dorazil do prostoru pokladen, zjistil jsem, že ona velmi příjemná dáma a její manžel stojí za mnou.

„To je děs!“ začala křičet na celé kolo, „tak člověk si jde v této době nakoupit, a oni, místo aby byli rádi, že jim děláme tržbu a nejezdíme na nákupy do Polska, mají rozjetou jen jednu kasu! Haló! Neslyšíte? Další kasa! Přestaňte tam pít vzadu to kafe a pojďte někdo k druhé pokladně!“

Začalo to být nepříjemné nejen mně, ale i lidem okolo.

„Madam,“ nevydržel jsem to, „tak si to za ty prachy zkuste taky! Ty holky třeba vzadu vykládají paletu se zbožím! Mnohdy nestíhají pomalu ani na záchod!“

„Vy…, víte, kdo já jsem?“

„Vím,“ odvětil jsem v klidu, „ale netroufám si to říct nahlas, nebylo by to nic hezkého!“

Tak to vypadá, že jsem si u holek udělal malé, bezvýznamné plus. Před nedávnem mě jedna z prodavaček zdravila na chodníku s úsměvem od ucha k uchu. Snad se ten okolní svět ještě tak úplně nezbláznil.

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | neděle 10.7.2022 22:13 | karma článku: 45,62 | přečteno: 8782x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,96 | Přečteno: 590x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 820x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4083x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1061x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 582x | Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů

29. dubna 2024

Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....

Jaká práce lidem zbyla? Spolupráci s OpenAI vedou z médií i Financial Times

29. dubna 2024  19:39

Financial Times (FT) se stal prvním významným britským zpravodajským médiem, které uzavřelo...

Špehovali, zpřístupňovali trezory. Jak se ruští „krtci“ ve Vrběticích činili

29. dubna 2024  19:34

Série výbuchů a incidentů v Evropě, včetně explozí v muničním areálu ve Vrběticích z roku 2014,...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 32,47
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik