Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem skákal přes švihadlo

Stejně jako všichni otcové, kteří mají děti v pozdním věku, si tuto skutečnost nechci připustit. Proto v srpnu, když se moje dcera chtěla naučit skákat přes švihadlo, jsem se ujal role rádce a sportovce. Následky mám dodnes.

Byl to den jako korálek, řekla by moje babička. Venku teplo jako v africkém vnitrozemí, nikdo neotravoval – bo, dovolená! Na terase se v plavkách grilovala moje žena, pes litoval, že nemá kožich na suchý zip, slepice se ovívaly zbytkem svého vypelichaného peří. Já jsem popíjel cosi s ledem, u bazénu brblala filtrace, v rádiu brblal někdo něco o drahotě. Moje dcera se zamotávala do švihadla, které jsme koupili den předem. Viděla totiž nějaké dítko na naší ulici, jak skáče přes švihadlo jako o závod, proto jsme i my museli jedno pořídit, aby šla s dobou. 

Jako každý profesí postižený učitel jsem se snažil své dítko verbálně navigovat, vydávat pokyny, poučky a na nervy jdoucí moudra, aby věděla, jak nejlépe vést nohy a zaměstnat celé tělo. 

„Zapoj lýtka…, bříško, ruce…, Mařenko! Ruce!“ opakoval jsem, „cvičíme vytrvalost, obratnost…, pozor na ty nožičky, ať nezakopneš…, zapoj ruce!“

No, myslím, že mám docela štěstí, že jí je teprve šest. Kdyby jí bylo o pár let víc, letělo by švihadlo přes půl zahrady.

„Tatínku,“ podívala se smutně, „mně to nejde. Ukážeš mi to, jak to mám skákat?“

A sakra. Toho jsem se bál. Je pravda, že doba, kdy mi to celkem šlo, byla asi před čtvrt stoletím, ale jsem přece chlap. Ten přece umí všechno, nikdy nečte návody k použití, na všechno přijde vždy sám, v životě se neztratí. Navíc vše, co před dítětem zvládne, je pro dítě významným vzorem.

Uchopil jsem švihadlo a s výzvou, aby všichni ustoupili pár kroků vzad, jsem vyskočil do výšky. Ve vzduchu to bylo fajn, ale při dopadu na nohy na betonovou plochu jsem v pravém koleni ucítil klasické „křup“. Šel jsem k zemi. Rodina vyskočila, protože viděla, že živitel se nemůže postavit. Jsem přece chlap, nenechám se zvedat. Křeslo poblíž bylo dobrá opora, díky které jsem se vyšplhal zpět do stojící polohy. Koleno jsme pořádně ledovali dva dny.

Když bylo teplo, koleno bolelo jen občas. 

Před krátkým časem jsem se vydal na procházku s mým milovaným boxerem. Plemeno, které musíte denně vytáhnout alespoň na chvíli na kopec, aby tam zanechalo ta kvanta energie. Pokud ne, dokáže se se chovat jako ultramegamagor. Vzhledem k tomu, že nosím tenisky vlastně celoročně, vzal jsem si je i na tuto psí procházku. V lese mě v mechu čekala kvalitně maskovaná houba, po které se teniska svezla naprosto delikátně. Bolestivý výkřik vyplašil snad všechnu zvířenu v lese.

Od té doby létám po doktorech. Vypadá to na pravý meniskus, ovšem musí se to potvrdit odborným magnetickým vyšetřením. Čekací doba na vyšetření je ovšem dlouhá. Vydržím sedět asi půl hodiny, potom se musím projít. Předpokládám, že do doby vyšetření budu mít v pracovně vyšlapáno v koberci pěkné kolečko.

Moje malá dcera je ovšem naprosto skvělá. Minulý týden měla ve školce tradiční Halloweenský průvod. Vzhledem k tomu, že v našem městě je do kopce vlastně úplně všechno, prosil jsem ji, že letos průvod vynecháme. Když jsem viděl to zklamání v jejich očích, nedalo se tomu odolat. Průvod jsme zvládli. Držela mě po celou dobu tou svou malinkou ručičkou a pořád dokola opakovala: „pomalu, tatínku…, to nevadí, že tam nebudeme první! To není důležité!“

No řekněte, není úžasná?

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | sobota 5.11.2022 11:38 | karma článku: 25,22 | přečteno: 596x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 587x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 819x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4082x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1061x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 582x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 103
  • Celková karma 31,83
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik