Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem byl na magnetu

Nedávno jsem čtenáře informoval o mých sportovních pokusech se švihadlem, což skončilo zmasakrovaným kolenem. Ortoped mě poslal na magnetickou rezonanci. To bych nebyl já, aby moje vyšetření nebylo spojeno s šílenostmi.

„Sportem k trvalé invaliditě,“ řekl by klasik. Mé sportovní pokusy se švihadlem již čtenáři četli. Koleno se ozývá kdykoliv, zejména pak při delším řízení auta. „Máňo, ten je asi pořád ožralej, když ho ta jeho ženská pořád vozí!“ Holt, jsme maloměsto. Nedalo se nic dělat, musel jsem k doktorovi. 

Vystál jsem si frontu u doktora, který mě prohmatal a řekl, že mám navštívit magnetickou rezonanci. Vystavil mi žádanku a popřál mi hodně štěstí. Jářku, vzhledem k tomu, že jsem na tomto typu vyšetření ještě nebyl, domníval jsem se, že to bude hotovo takříkajíc „jedna, dvě!“

Řídit do města vzdáleného několik desítek kilometrů nepřicházelo z mé strany v úvahu. Když jsem oznámil své ženě, že do Opavy řídí ona, podívala se z okna na mlhu hustou tak, že by se dala krájet, načež se ihned třikrát pokřižovala. Taky málem připálila řízek, který mi chystala na cestu. Je to miláček, ale řídit v tak mizerném počasí, v němž i ptáci raději chodí pěšky, stálo hodně přemlouvání. Ale postavila se k tomu statečně.

Je zajímavé, že když řídím já, manželka i s dcerou si hlasitě zpívají, případně si povídají tak urputně, že z rádia nejde slyšet jediného slova. Když řídí moje žena, musí být v autě maximální klid. Zároveň je zajímavé, že když má skvělá paní sedí za volantem, běhá a jezdí po světě největší hejno kreténů a idiotů, kteří se (snad zázrakem) z ničeho nic zjeví na silnici jako hvězda nad Betlémem. 

K nemocnici jsme dojeli po dvou hodinách couravé jízdy s totálně zabláceným autem, které bylo den předem umyto tak pečlivě, že i čerstvě napadaný sníh by bledl závistí. Rozježděný sajrajt, který silničáře jako každý rok záhadně překvapil, přebarvil naše bílé auto na hnědo tak hodně, že vypadalo jako přerostlý krtinec. 

K mému překvapení byl u rezonance zrovna můj dlouholetý přítel Hubert, kterého znám od dětství. To pomohlo k tomu, abych zahodil veškerou obavu. Hrdě jsem se vysvlékl do trenýrek a lehl si na pojízdnou pryčnu.

„Hele, hlavně mi nespojuj ruce,“ usmál se Hubert, „jednak vypadáš jako mrtvola, ale spojil bys mi obvod…, ono by to bolelo. Jo…, a hlavně se nesmíš půl hodinky hýbat, museli bychom to dělat celé znovu.“

Dal mi na uši tak velká sluchátka, že jsem vypadal jako vesnický Oťas.  

„Tak já si zdřímnu,“ snažil jsem se být vtipný.

„No,“ usmál se kamarád, „to si nemyslím! Hlavně se fakt nehýbej!“

Zavřel mě v místnosti a po několika vteřinách jsem pochopil, proč mou stupidní poznámku o spánku komentoval s potutelným úsměvem na rtech. Nastal totiž kravál jako na předměstí Kyjeva. 

„Nesmím se pohnout, nesmím se pohnout,“ říkal jsem si tiše pro sebe. Nevím, jak to máte vy, ale když mi tohle někdo řekne, začne mě ihned lechtat celý člověk, v horším případě se mi začne procházet moucha po rypáku. Najednou mě začalo škrábat ve vlasech tak silně, jako kdyby mi tam pochodovalo pět kilogramů vší. Věděl jsem v tu chvíli, kde mám obě lopatky, na obličeji o sobě dávala vědět všechna pochytaná zrnka prachu. O obou uších se raději ani nebavím.

„Nesmím se pohnout,“ opakoval jsem si. Levá ruka po dvaceti minutách vypadala jako hnáta hadrového panáka.

No, nebudu to zdržovat…, zvládl jsem to. Radiolog mi oznámil, že viděl už tedy horší kolena, ale i mnohonásobně lepší. Výsledek pofrčí k ortopedovi, ten prý rozhodne, co bude dál.

Zašli jsme si s ženou na oběd, ihned poté následovala strastiplná cesta domů. Jaké z této zkušenosti plyne poučení? Že moje žena je mou velkou oporou, ale taky skvěle řídí. O to víc si jí vážím. 

Jen těch kreténů po silnicích jezdí čím dál víc.

Váš Honza

 

Autor: Jan Vavřík | středa 23.11.2022 19:28 | karma článku: 30,40 | přečteno: 1277x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 587x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 819x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4082x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1061x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 582x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spousta obětí střelby mohla být zachráněna, řekla Rakušanovi matka oběti

25. dubna 2024  16:02

Aktualizujeme Na jednání výboru pro bezpečnost Sněmovny kvůli snaze opozičního ANO zřídit vyšetřovací komisi k...

Soud zrušil odsouzení Weinsteina za sexuální delikty, nařídil nový proces

25. dubna 2024  15:46,  aktualizováno  15:52

Aktualizujeme Newyorský odvolací soud ve čtvrtek zrušil odsouzení někdejšího hollywoodského producenta Harveyho...

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno 

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 31,83
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik