Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak mě skolila chřipka aneb Závěť mám už hotovou

Vím, že jeden blog o chřipce jsem již napsal, ale ta bestie na mě po roce znovu zaútočila. Lstivě, plíživě a úskočně zlikvidovala mé mužské ego. Bolí mě i pyžamo, které na sobě mám. A nikde žádné slitování. Dobře mi tak.

Začalo to už před vánočními svátky, kdy moribundus zasáhl mou drahou polovičku. Naše dcera ze školky nosí pořád nové zákeřné mutace, v místní lékárně už bychom mohli mít i zlatou slevovou kartu. Moje děvčata se v chřipce a nachlazení plácají již druhý měsíc a předávají si ji jako míček na tenisovém zápase. Já odolával. Statečně a se ctí. Až do včerejška.

„Běž dát slepicím,“ halekala na mě má žena ležící na kanapi v obýváku za obrovskou horou posmrkaných kapesníků, „…ty neslyšíš, jak řvou hlady?“

Prostě úžasné rodinné odpoledne. 

„A obleč se,“ dala mi další ze svých pravidelných denních životních mouder, „…fouká tam!“

„Hele,“ pousmál jsem se škodolibě, „…nechceš podat kapesníky? Já nemocný nejsem! Samozřejmě, že se o naše opeřená děvčata postarám! I peří jim počešu!“

Pochopitelně jsem do mrazu vyběhl jen v obyčejné mikině.

Večer se ozvala rýma. Plíživá bestie, která nepozorovaně zabetonovala obě nosní dírky. V tu ránu jsem věděl, že moje poslední hodina je tady. Vzal jsem si paralen a uvařil horký čaj.

„Nechceš podat kapesníky?“ vpálila mi mou odpolední invektivu žena, která s horečkou stihla uklidit, vyprat, vyžehlit a vytřít celý dům ve stavu, kdy se já pídím po papíru a tužce, abych sepsal svou poslední vůli. Zároveň si kontroluji všechny tělesné funkce, protože člověk nikdy neví, z které strany ho zubatá setne kosou. 

„Ne!“ řekl jsem ostře, „mám je obyčejnou rybu!“

„Rybu?“

„Hepčí…,“ řekl jsem s ucpaným nosem, „…rýmu!“

Teplota 37, 5. Kritický stav. Zamlžuje se mi pohled. Ztrácí se mi chuť, čich je ten tam. Přestávám slyšet. V hlavě si začínám probírat, jakou pohřební hudbu budu chtít zahrát. V telefonu hledám číslo na našeho faráře. Mezitím žena stihla udělat večeři, podat léky dceři a sobě samotné.

Prostě úžasný rodinný večer.

Ráno jsem se probudil s nosem velikosti desátníka Klingera a s designem dítěte z afrického vnitrozemí. Máme to těžké, pánové. Věda mluví jasně. Ženy bolest lépe snáší, jsou na to od pána Boha lépe seřízené. Proto si v těchto chvílích uvědomím, že bez nich bychom byli úplně v pytli.

Váš Honza

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Vavřík | úterý 21.2.2023 18:42 | karma článku: 30,07 | přečteno: 1032x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem boural plot aneb Tohle doma nezkoušejte!

Pro svou ženu udělám cokoliv..., teda skoro cokoliv. A tak jsem po jednom z víkendových hrdinských počinů skončil poprvé v životě na neschopence. A manželka? Zatím mě nezavrhla.

1.5.2024 v 19:34 | Karma: 28,08 | Přečteno: 925x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 26,84 | Přečteno: 657x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 30,50 | Přečteno: 876x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,62 | Přečteno: 4113x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1089x | Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Monopol skončil. Čínské satelity obsazují orbitu, znepokojují Pentagon

8. května 2024

Čína buduje svou „flotilu“ satelitů v takovém tempu, že Spojené státy ztrácejí svou dominanci ve...

Další útok na politika v Německu. Někdejší primátorku napadli v knihovně

8. května 2024  12:47,  aktualizováno  17:57

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

USA pozastavily dodávky bomb Izraeli. Nechtějí krveprolití v Rafáhu

8. května 2024  10:51,  aktualizováno  17:29

Spojené státy odložily plánovanou dodávku munice Izraeli a kvůli jeho operacím v Rafáhu na jihu...

Výnosy z ruských aktiv půjdou na zbraně pro Ukrajinu, shodli se zástupci EU

8. května 2024  16:12,  aktualizováno  16:33

Zástupci členských zemí Evropské unie se ve středu v Bruselu v zásadě shodli, že výnosy z ruských...

  • Počet článků 104
  • Celková karma 31,76
  • Průměrná čtenost 2499x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik