Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem byl na poště aneb Tady se nepředbíhá!

Zrovna včera jsem si říkal, že se mi poslední dobou nic zajímavého nepřihodilo. Ale to jsem netušil, co všechno lze zažít na pobočce České pošty, na kterou jsem dnes zavítal. Dobře mi tak!

Občas něco „odaukruju“ a zákazník si přeje zaslat zboží Českou poštou. Inu, co naplat. Slovo zákazníka, slovo Boží. Moje drahá polovička balíček zabalila, protože balení je pro mě věc mezi nebem a zemí. Jsem totiž schopen přibalit cokoliv, co se válí kolem. Jednou jsem takto omylem poslal i své vlastní klíče.

Posbíral jsem odvahu a přijel autem před poštu. Už při pohledu z okénka auta jsem viděl, že tohle bude dlouhé. Fronta až na poslední venkovní schod. Pokud máte pocit, že je vám smutno, vydejte se na poštu. V tu chvíli budete mít pocit, že jste okamžitě v centru všeho dění. Ve frontě stojí senior, mládež se sluchátky v uších, zedník v montérkách i matka se dvěma dětmi. 

„S čím tam jdete?“ zeptala se seniorka maminky dvou dětí ve chvíli, kdy se tyto v bitvě o lízátko do sebe zasekly jako suchý zip.

„Pro balíček,“ reagovala maminka, „…sakra neperte se pořád! Tady máš taky lízátko!“

„Ale on má růžové! On je kluk a má růžové!“ bránila se malá holčička ve snaze sebrat bratrovi olízanou kuličku na špejli.

„Tak si vezmi tohle zelené, to je se žvýkačkou!“ snažila se maminka zabránit další dětské hádce, „…já jsem s nimi na mateřské a objednala jsem si věci pro děti balíkem do ruky. Čekala jsem doma celý den…, hergot neperte se furt…, a ten šmejd s tím modrožlutým autem normálně přišel k našemu paneláku a hodil dolů do schránky lístek. Než jsem sjela z pátého patra dolů, byl fuč! Jen lístek, že jsem nebyla doma a mám si přijít na poštu!“

„Mami,“ přerušila ji dcera, „…co je to šmejd?“

Obličej mladé maminky zahrál všemi barvami.

„To je svět, viďte?“ pousmála se seniorka, „…to já jdu pro peníze po svém manželovi. Z vkladní knížky. Oni to chtějí děti. Potřebují zaplatit to moře, ale on ten od dcery přišel o práci, tak jim chci pomoci. Já celý život dělala v zemědělství…, můj chlap byl úředník…, zemřel před rokem…, náhle.“

„To jste…, nechte se, nebo vás fakt už oba ztřískám!“ odtrhla od sebe znovu děti, „…to jste hodná, že jim koupíte ten výlet. To moji rodiče, když zjistili, že zase čekám dítě, už třetí, mi řekli, že jsem pitomá!“ Pohladila si břicho. „Ale já se těším!“

„Děti jsou radost…,“ usmála se seniorka, „…já jim zaplatím to moře, tak je snad po dlouhé době uvidím. Oni ke mně moc často nejezdí!“

Když jsme se dostali dovnitř pošty, byli za mnou už čtyři další zákazníci. Blikající zářivky a kravál jehličkových tiskáren budil dojem počátků devadesátých let. Pokaždé, když se objevím na poště, fungují z pěti přepážek jen dvě. U jedné bylo volno, přesunul jsem se tedy k ní.

„Pane,“ vyhubovala mi seniorka z fronty, „…co si to dovolujete? Já byla ve frontě dřív!“

Vycouval jsem zpět s dovětkem, že jsem netušil, že má spadeno zrovna k tomuto okénku a pustil ji před sebe.

„Tak co chcete?“ řekla zcela chladně dáma za přepážkou.

„Já,“ vytáhla z kabelky vkladní knížku seniorka, „…já bych chtěla vybrat padesát tisíc…, chci mladým zaplatit moře, víte?!“

„No,“ prohlížela si vkladní knížku pošťačka, „…ta knížka je napsaná na vašeho manžela.“

„To je pravda,“ neprotestovala seniorka, „…ale ten je už rok na pravdě Boží.“

„No,“ polkla pošťačka, „…ale nepředal vám práva k výběru. Já vám to vydat nemůžu!“

„Ale manžel je, jak říkám, rok mrtvý,“ podotkla seniorka.

„To není můj problém, ale měl vám dát před smrtí práva ke vkladní knížce!“ podívala se na seniorku s jistou mírou sarkasmu.

„Ale on svou smrt neplánoval,“ pokračovala ve slovním souboji seniorka.

„To je možné, ale na vkladní knížce nejste uvedená. Musí vám dát právo k výběru a knížku převést na vás. V rámci dědického řízení…,“ nedokončila svou myšlenku, protože ji seniorka s hlasitým výkřikem přerušila.

„Jak dát právo? To ho mám oživit? Ani nevíte, jak bych byla ráda, kdyby tu byl se mnou. Na tu vkladní knížku jsme spořili společně. To mám donést na poštu jeho urnu?“

„To není zapotřebí, to po vás nikdo nechce!“ obrátila oči v sloup pošťačka, „…stačí jen úředně ověřenou plnou moc vašeho manžela, kde vám postupuje právo nakládat s touto vkladní knížkou.“

„A jak to mám udělat, když už je mrtvý?“

„Tak se poraďte s právníkem, jak postupovat!“

Seniorka se otočila, procedila několik hodně peprných slov a odešla pryč. Když jsem přišel na řadu a podal balík do ruky, zjistil jsem, že mám na rukávu přilepeno jedno lízátko. Odlepil jsem je a vrátil zpět chlapečkovi, který zjevně čekal, jak budu reagovat.

„Hele, lízátka jsou fajn, ale příště mi dej zabalené! Olízané nemám rád.“

Vyšel jsem před poštu a hlasitě vydechl s vírou, že podaný balík dojde adresátovi. Pokud ne, nemám odvahu se do toho místa vrátit s reklamací. 

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | úterý 7.3.2023 12:01 | karma článku: 41,33 | přečteno: 6133x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 587x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 819x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4082x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1060x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 582x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Spolužáka kopali i bili pěstmi, za surové napadení dostali mladiství podmínku

24. dubna 2024  13:34

Okresní soud v Děčíně rozhodl o podmíněných trestech pro dva mladistvé, kteří loni v září brutálně...

VIDEO: Londýnem běhali splašení královští koně. Vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území

24. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  13:27

Teploty v Česku v nadcházejících dnech opět klesnou k nule a zejména v noci a ráno může i mrznout....

Bezvýhradně plnily jeho instrukce, uvedl znalec o ženách, které zabily vůdce sekty

24. dubna 2024  13:23

Zubařka, která společně s tělocvikářkou v důchodu Irenou Stejskalovou usmrtila vůdce kutnohorské...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 31,83
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik