Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsem zachránil slepici a naštval svého psa

Slepice mají super život. Ráno se probudí, vyhodí vejce, celý den zobou, znovu spí. Tak jsem se rozhodl, že jim přikoupím další dvě kámošky, aby měly veselo. Můj pes to ale nepochopil.

Šest soukmenovkyň si na sebe již dávno zvyklo. Občas se pohádaly, ale to je u slepic normální. Hádají se o kus žvance, ale světová a hlavně lokální politická krize před nadcházejícími volbami je jim ukradená. Můj pes si na staré slepice zvykl. Od hlavní slepičí velitelky obdržel několik klovnutí do čenichu, proto naše soudružky tak nějak přijal jako část smečky. No a mě napadlo holkám přikoupit dva čerstvé kusy. Poctivě jsem uklidil výběh i kurník, aby nás nové obyvatelky nepomluvily, těm stávajícím jsem domluvil, aby nedělaly ostudu. Do kufru auta jsem uložil převozní krabice a vydal se pro nové opeřence.

Venku bylo subtropické parno. Na parkovišti, kde jsem čekal na auto s opeřenci, jsem pustil ve svém voze klimatizaci. To proto, aby si nová děvčata při převozu neřekla, že se dostala do rodiny zvířecích tyranů. Během několika minut se pípající, kokrhající a kdákající auto plné klecí dostavilo na parkoviště. Dvě děvčata jsem dal do převozní krabice do kufru svého auta. Rádio hrálo líbivou a uklidňující hudbu. To proto, aby slepičí dorostenky pochopily, že pohoda je pro naše opeřence základ.  Šimon Plánička by měl radost.

Když jsem přinesl krabici s novými slepicemi k výběhu, stávající soudružky pochopily, že se blíží vetřelec. Začaly kdákat tak hlasitě, že okolní vrabci prchli k sousedům. Můj pes se v domě hlasitě rozštěkal, sousedovic kocour vzal do zaječích. Nedal jsem na varování okolní zvířeny, otevřel jsem pomalu vrátka a krabici položil doprostřed výběhu. Zvědavé slepice připomínaly nedočkavé zákaznice módního obchodu. Kroutily hlavami na všechny strany, zběsile ďobaly do papíru. Otevřel jsem krabici a vyklopil do prostoru dvě malé dorostenky. Tři staré kropenky se načepýřily tak rychle, že působily dojmem divokého skotu. Jako správný chovatel, který stejnou situaci řešil již před rokem, jsem věděl, že je třeba hlasitě tleskat pokaždé, když starší slepice útočí na mladé. Tleskal jsem jako návštěvník Colours of Ostrava po pěti Ostravarech. Nepomohlo. Žárlivky vzaly nové kusy útokem. Nová kropenka předvedla vzlet na způsob messerschmittu a během vteřiny vylétla z metr dvacet vysokého výběhu. A během okamžiku začalo to pravé drama.

Můj pes není žádný debil. Otevřel si packou dveře od domu a rozhodl se, že malá slepička by nebyla k zahození. Vyrazil jsem ze slepičího výběhu tak rychle, že jsem jej za sebou zapomněl zavřít. Ostatní slepice pochopily, že vytoužená svoboda je tady. Vesele vkráčely na zahradu. Já mezitím volal po svém psovi, že slepička je přece FUJ! Hodiny a hodiny výcviku byly ty tam. Přírodě neporučíš! Ostatní dobrodružky jsem mezitím rychle házel zpátky do výběhu. Naštěstí je moje žena vykrmila natolik, že se daly celkem rychle pochytat. Než se vzpamatovaly, byly zpátky ve výběhu.

Mezitím můj pes udělal kolem domu několik koleček. I přes zběsilé kdákání bylo slyšet, jak pes cvaká čelistmi do vzduchu naprázdno. Snažil jsem se ho dohonit. Dobrá kuchyně mojí ženy je, bohužel, vidět i na mně. Nedostihl jsem ho. Připomnělo mi to okamžik, kdy jsem před lety měl malou autonehodu. Točil jsem se dokola na zledovatělé cestě a několik vteřin v nekontrolovatelném autě čekal, jak to celé dopadne. Najednou se ozvalo hlasité kdákání a slepice skončila v tlamě mého psa. Naštěstí je zvyklý, že nesmí zkousnout. Vesele se rozběhl ke mně a nesl mi slepici. Zakřičel jsem na něj, on zmateně pustil slepici, která se rozběhla k terase a schovala se pod křeslo. Pes na mě zíral, slepičí brka mu čouhala z tlamy. Z jeho výrazu šlo poznat, že vlastně nechápe, co je špatně. Dostal vyhubováno, zavřel jsem jej domů a zamkl dveře.

U chovu slepic neexistuje feminizace či pravidla genderové vyváženosti. Tady se holkám musí přistřihnout křídla hned na prvním rande. Později už může být pozdě! A pes? Klobása to narovnala – je to prostě chlap!

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | pondělí 25.7.2022 19:45 | karma článku: 30,04 | přečteno: 969x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem boural plot aneb Tohle doma nezkoušejte!

Pro svou ženu udělám cokoliv..., teda skoro cokoliv. A tak jsem po jednom z víkendových hrdinských počinů skončil poprvé v životě na neschopence. A manželka? Zatím mě nezavrhla.

1.5.2024 v 19:34 | Karma: 27,87 | Přečteno: 905x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 26,84 | Přečteno: 656x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 30,50 | Přečteno: 875x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,62 | Přečteno: 4113x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1088x | Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

Méně teorie a faktů, více praktických znalostí. Blíží se reforma školních osnov

5. května 2024

Premium Ministerstvo školství chystá změnu toho, co a hlavně jak by se měli žáci na základních a středních...

Usnul za volantem a srazil lidi na chodníku. Pro ženu a dítě letěl vrtulník

5. května 2024  19:10,  aktualizováno  19:48

V Kostelní Lhotě na Nymbursku vjel v neděli odpoledne řidič osobního auta na chodník, kde srazil...

  • Počet článků 104
  • Celková karma 31,71
  • Průměrná čtenost 2499x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik