Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem skládal stůl z Ikea aneb Zase měla pravdu

Už několikrát jsem se přesvědčil, že mé technické znalosti jsou na mizerné úrovni. Já to ovšem nevzdávám. Objednali jsme dceři nový stůl, při jehož skládání ovšem utrpělo nejen mé ego, ale také genderové vyvážení naší domácnosti.

Jsem sice levák, ale nejsem až tak úplně levej, jak zpívá Pokáč. I když je pravdou, že při skládání stolu z Ikea jsem si na tu písničku vzpomněl asi třikrát. Už jsem psal, že mě zlobí koleno, což v první fázi způsobilo u mé drahé polovičky pocity lítosti a soucitu…, ale nejde s tím žít pořád. Proto jsem se rozhodl, že stůl, který došel před dvěma dny, poskládám levou zadní. Je pravdou, že nebýt švédského dodavatele nábytku, měli bychom doma holobyt. Má drahá žena má v nábytku z této firmy značnou oblibu, proto už mám něco odmakáno. 

Jako vždy jsem si vše odbalil, roztřídil, nachystal šroubky na hromádky. Šlo to pomalu, protože přičupnout si k tomu opravdu nešlo. Koleno to prostě nedovoluje. Poté následovalo studium návodu.

„Jak pro malý děti,“ řekl jsem hrdě s patřičnou dávkou mužské ješitnosti, „chlap přece návody nečte, chlap přetéká dávkou přirozené technické inteligence!“ Odložil jsem návod u třetího obrázku a pustil se do práce.

„Máš to dobře, táto?“ prohodila při cestě okolo má žena, „...já jen, aby ses nespletl!“

„Přirozeně!“ řekl jsem zcela samozřejmě při skládání stolního kontejneru na šuplíky. Ihned poté jsem bosou nohou šlápl na lstivě maskovaný šroub v koberci. 

„Do pr…,“ zarazil jsem se, protože má šestiletá dcera zpozorněla. Chvíli přemýšlela a pak vykřikla: „...tatínku, sprostě se nemluví. Mami, taťka mluví sprostě!“

Sobotní rodinná idyla. 

„…do prkenný ohrady, jsem myslel!“ snažil jsem se zachránit situaci. Mezitím se v pokoji znovu objevila má paní, v ruce vercajk z kuchyně a šibalsky si mě prohlížela. „Já teda nechci nic říkat, ale nemají ty šuplíky být odspodu od největšího k nejmenšímu?“

„Ale však na té spodní desce jsou v rozích čtyři díry na pojízdná kolečka, mámo,“ snažil jsem obhájit svůj technologický postup. Má žena se začetla do návodu, já pokračoval ve svém tvrdohlavém šroubování.

„No,“ polkla se škodolibým úsměvem na rtech, „a vidíš někde v krabici nějaká přiblblá kolečka?“ 

Vypadal jsem jako dítě, kterého matka přistihne, že má v aktovce týden starou nesnězenou svačinu. 

„…no, ...ne, ...nejsou tady,“ hmatal jsem rukama kolem sebe.

„Ten návod je pro dva typy kontejnerů,“ smála se na celý pokoj, „když zalistuješ o pár listů dál, zjistíš, že náš typ je s nalepovacími nožičkami. V tomto případě se to musí otočit a ta horní deska se dává dolů, já se ti divím…, při tvém vzdělání, jak by řekl Vlasta Burian!“

Cítil jsem, že rudnu v obličeji.

Sebevědomí na bodu mrazu. 

Sobotní rodinná idyla. 

Se smíchem jsme společně celý kontejner rozebrali a otočili. Co na tom, že jsme obědvali o hodinu později. A při tom společném skládání zjistíte, že jste prostě dvojka, kterou nic nepřekvapí a nerozhodí. Patříme k sobě. 

Stůl stojí. Naše dcera za ním už hrdě kreslí. Kdysi jsem slyšel, že ženy neumí číst v mapách. Na tom trvám, ale dodávám, že návody z Ikea umí perfektně.

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | neděle 11.12.2022 23:01 | karma článku: 40,72 | přečteno: 6421x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,80 | Přečteno: 582x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 815x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4081x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1058x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 581x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak vyhrát v loterii aneb Zase vedle!

Při bankrotu správce liptákovské kampeličky Jaroslava Rychtaříka napsal Cimrman dvouverší: „Varuj se hazardu, vzpomeň si na Jardu!“ To ale neplatí pro milovnici stíracích losů u nás. Čtyři mega za stovku. Že bych to taky zkusil?

11.12.2023 v 16:13 | Karma: 23,73 | Přečteno: 615x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem bouchl blatník aneb Nikdy nejezděte s novými brýlemi!

Mé auto si zvyklo, že v něm žena vozí hlínu či pytle s listím. Dcerka občas přilepí na čalounění lízátko, pes v kufru simuluje zadní stěrač, ale z blbé strany. Svého Tucíka musím tedy konejšit, aby nebyl smutný. Až jednou...

16.11.2023 v 0:06 | Karma: 29,37 | Přečteno: 1314x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme řezali švestku aneb Pila, to je bestie!

Podzim je tady. Moje žena rekapituluje své celoroční úsilí na zahradě. Vyčerpaně sděluje, že už ji to zmáhá. Zcela jistě vím, že na začátku příštího roku nakoupí ještě větší hromadu květin, než je tomu letos. A co teprve stromy.

22.10.2023 v 15:34 | Karma: 32,86 | Přečteno: 2109x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak postrašit tchyni aneb Z vtipálka nepřítel seniorů snadno a rychle

Můj kamarád Franta má celkem dobrou paměť na obličeje, ale je neskutečně praštěný. Možná ještě víc, než jsem já. A tak minulou sobotu jednu seniorku před supermarketem málem přivedl k infarktu a sebe na policejní služebnu.

8.10.2023 v 10:26 | Karma: 36,88 | Přečteno: 4203x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak správně pohřbít svého psa aneb Bez policajta ani jámu!

Ne, můj boxer je stále tady. Ale mému kamarádovi před krátkým časem jeho čtyřicetikilový miláček zemřel. Proto se rozhodl, že jej pohřbí na místě, kam chodili nejčastěji. Nic divného, řeknete si, ale proč se zásahovkou?

20.9.2023 v 21:13 | Karma: 39,71 | Přečteno: 4481x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme byli na zmrzlině aneb Nečůrejte do umyvadla!

Prázdniny ulétly jako namydlený blesk. Ony snad fungují v jiném časoprostoru. Proto jsme se rozhodli poslední horký den zajít na zmrzlinu. A tam jsem zjistil, že děti na vás řeknou úplně všechno.

28.8.2023 v 22:32 | Karma: 29,18 | Přečteno: 983x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem potkal kurýra aneb Příště raději na prodejnu

Má láska k jablečné elektronice je silná jako notorikova touha po sedmi orosených. Ovšem pokud vám novinku doveze kurýr, jehož mozek je vymletý jak říční dno, radost je ta tam, stejně jako vaše prachy.

17.8.2023 v 22:51 | Karma: 28,24 | Přečteno: 1074x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme jeli na Mirai aneb Když nemůžeš, přidej víc!

Těm jejím velkým očím nelze odolat. Když máte v šesti letech svůj první idol, znáte texty zpaměti, otravujete rodiče při každé cestě autem, že v rádiu musí hrát jedině on, tak prostě musíte na koncert! Jinak by byl konec světa!

13.8.2023 v 12:50 | Karma: 27,47 | Přečteno: 778x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem se bál o češtinu aneb Když píšete dnešním jazykem

Holidays jsou v půli, počasí není příliš cool. Občas nějaký home office, tak je docela klid na to čeknout nové filmy, protože jsou i takové, které jsou must see! Jak by vypadal můj blog plný anglicismů? Koukněte!

10.8.2023 v 20:46 | Karma: 27,65 | Přečteno: 761x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme jeli do Ikea aneb Já se s ním už rozvedu

Počasí připomíná podzim. Koupaliště jsou prázdná jako státní kasa, proto jsme vyrazili do Ostravy porozhlédnout se, co zrovna v bytovém designu frčí. Tam jsem zjistil, že chlap je ohrožený druh.

9.8.2023 v 12:23 | Karma: 42,84 | Přečteno: 5970x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem potkal Katku aneb Važte si sousedů

Prázdniny jsou v půli, počasí připomíná začátek dubna. Místo koupání jsou na řadě ťapací výlety. Na jednom z nich jsem potkal bývalou spolužačku, které jsem slíbil, že její příběh o sousedech napíšu. Tady to máš, Katko!

2.8.2023 v 22:31 | Karma: 39,77 | Přečteno: 6592x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsme honili komáry aneb Bojovka na hotelu

Na dovolené můžete chytit cokoliv. Zhýralci syfilis, opilci kocovinu a teplomilci úpal. Nás navštívil první noc malý, lstivý a úskočný nepřítel – řecký komár. A ten malý zmetek vydrží všechno!

29.7.2023 v 21:56 | Karma: 33,15 | Přečteno: 4146x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem cestoval aneb Proč milovat Řeky, část druhá

Řekové jsou národ, který si mě naprosto získal svou veselostí a neustálým úsměvem. V současných dnech to nemají jednoduché. S následky požárů se budou vypořádávat dlouho. Díky své povaze to ale zvládnou. Jsem o tom přesvědčený!

25.7.2023 v 20:00 | Karma: 26,43 | Přečteno: 717x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem cestoval aneb Proč milovat Řeky, část první

Byli jsme v Řecku. Bídě navzdory. Letadlo – dopravní prostředek, ač o něm všichni tvrdí, že je nejbezpečnějším ze všech, způsoboval v naší rodině rozkol už dobrých čtrnáct dní před startem. Padák jsme však nepotřebovali.

22.7.2023 v 13:28 | Karma: 37,74 | Přečteno: 3796x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak mohou rohlíky ze supermarketu zlikvidovat dobrou pověst

Do obchodu musíme všichni. Hlava plná problémů a starostí, dovolená přede mnou. Stal jsem se svědkem, že kvůli rohlíkům lze někoho polít dehtem a posypat peřím. Fakt je to s námi tak zlé?

10.7.2023 v 9:44 | Karma: 30,27 | Přečteno: 1116x | Ostatní
  • Počet článků 103
  • Celková karma 31,83
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik