Jak jsem zkazil svatbu aneb Když velí žena

27. 01. 2023 13:55:00
Oddávat byla pro mě vždy nejmilejší povinnost. Na obřady jsem se připravoval poctivě. Dopustit, aby jediné, na co budou budoucí manželé vzpomínat, je ten idiot s řetězem na krku, jsem nechtěl. Jednou však k tomu nebylo daleko.

„Máš tady dvě svatby příští sobotu!“ ozvala se do telefonu matrikářka, „všichni ostatní oddávající mají dovolenou, takže doufám, že mě v tom nenecháš. Jména snoubenců máš už na mailu.“

„Bezva, dvě svatby,“ řekl jsem do sluchátka, „ale já tam mám další sobotu akci!“

„Tak si to zruš,“ odvětila matrikářka, „...přece mi do toho nehodíš vidle?!“

„Dobrá,“ řekl jsem rezignovaně, „...kdo by ti odolal?“

Oprášil jsem oblek a přežehlil kravatu. Poté jsem si šel chystat projev. Vzhledem k tomu, že byl srpen, horko a dusno, vytvořil jsem si jen jeden univerzální proslov, kde jsem hned v úvodu měl jména svatebčanů. Pohrál jsem si s citáty Jaroslava Seiferta, Johna Lennona či Roberta Fulghuma.

„Hezký,“ pochválil jsem sám sebe, když jsem si odstavce na závěr přečetl, „...to se bude líbit!“

„Ahoj, posílám ti projev,“ zavolal jsem za pár dní matrikářce, „jen mi to vytiskni a poměň mi tam ta jména v úvodu, aby to sedělo na každou dvojici.“

Jediné, co jsem matrikářce zapomněl říct, že v polovině každého projevu je kritická věta.

Hustý vzduch obřadní síně jsme deset minut před začátkem první svatby vyvětrali. Květiny byly na svém místě. Těžký řetěz jsem měl kolem krku, vypadal jsem jako vlčák u boudy.

„Už jsou tam,“ špitla matrikářka, „pustím hudbu a ty vylez!“

Vykoukl jsem ven a postavil se k pultíku. Malá nevěsta a velký hromotluk tvořili krásný pár. Velké rodiny zaplnily celou obřadní síň. Kdyby jen ti dva věděli, jak jsem byl nervózní. Vlastně víc, než byli oni dva.

„Vážený Karle a drahá Mileno...,“ začal jsem předčítat své svatební dílo. Maminka nevěsty vytáhla kapesník, otec v židličce hladil lahev slivovice.

„...přeji vám, Karle a Mileno, štěstí..., ať vaše manželství obohatí kopa dětí, protože děti jsou tím, co rodině dává ten pravý význam...,“ pokračoval jsem. Nevěsta začala pokašlávat, matrikářka si dala desky před obličej, aby nebyl vidět její potutelný úsměv. Znervózněl jsem a podíval se nevěstě do očí. Ta uhnula pohledem směrem k první řadě, kde seděla malá dvojčata.

„Oni už mají splněno,“ vyprskl smíchem otec nevěsty, „viď, mámo!“ Dloubl loktem do manželky tak silně, že ta jej pleskla kapesníkem po ruce.

„Kdo by to živil?“ pokusil se o vtip budoucí ženich Karel.

„Ty,“ řekla ostře jeho budoucí manželka, „...nech ho to dočíst!“

Ani nevím, jak to bylo dál. Zbytek proslovu jsem přečetl přímo kosmickou rychlostí, počkal na prstýnky, polibek a rychle zmizel v zákulisí. Tam jsem vzal do ruky desky s druhým projevem a větu o dětech upravil.

Když jsem asi za půl hodiny zíral na mohutnou nevěstu a drobného ženicha, vzpomněl jsem si na legendárního Rudánka a Heduš. Znervózněl jsem. Nevěsta působila skutečně drsným dojmem. Ale to jsem netušil její reakci, když jsem se dostal k oné nešťastné větě. Opravil jsem sice slova o dětech, ale...

„...přeji vám, Karle a Mileno, štěstí..., ať vaše manželství dává vaší lásce ten pravý význam.“

„Ale...,“ zakoktal ženich, „...já jsem Petr a ona je Ivona!“

„Že ty musíš mít na všechno názor!“ okřikla jej nevěsta, „...nech toho a poslouchej ten význam! Na jménech přece nezáleží! Mlč už, prosím tě!“

Vždycky, když něco zvrtám, začnou mi červenat uši. V ten okamžik jsem měl pocit, že kdyby mě postavili doprostřed křižovatky, mohly by moje uši suplovat semafor.

Po obřadu se ke mně přišourala nevěsta a dodala: „...nevšímejte si ho. On je důležitej, ale nerozumí tomu. Mně se líbil ten Seifert. Na toho už se dneska zapomíná. To je samej Harry Potter, ale na naše autory si nikdo nevzpomene. Já vám dám e-mail, pošlete mi ten proslov. Já si ho schovám na památku. A tomu svýmu ještě vyčiním. To se nebojte!“

Vzpomněl jsem si na citát Oscara Wilda „...ženy jsou k tomu, abychom je milovali. Nikoliv k tomu, abychom je chápali!“ Já k tomu dodávám, že ženy jsou ty, které nás často přesvědčují, že bez nich jsme v životě vlastně nepoužitelní.

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | pátek 27.1.2023 13:55 | karma článku: 28.78 | přečteno: 954x

Další články blogera

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma článku: 29.16 | Přečteno: 777 |

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma článku: 41.44 | Přečteno: 4047 |

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma článku: 30.08 | Přečteno: 1041 |

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma článku: 25.20 | Přečteno: 578 |

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 20.76 | Přečteno: 294 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 33 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 23 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.12 | Přečteno: 286 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.56 | Přečteno: 502 | Diskuse
Počet článků 102 Celková karma 33.56 Průměrná čtenost 2537

Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).

Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...