Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden…, Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

Je zima. A tak se koleno opět ozývá, že je tady a mám ho brát vážně. Dříve jsem do kopců vybíhal jako srnec v nejlepším věku, dnes beru hůl a škrábu se rychlostí postřeleného chcípáka. O mém kolenu jsem už napsal několik blogů, ale tentokrát to stálo za všechny prachy.

Opětovně jsem tedy navštívil čekárnu ortopeda, kterýž své umění dokazuje také tím, že si při prohlídce kolene nemusíte ani stahovat kalhoty, prostě doktor Bruner z filmu „U pokladny stál“, jemuž odvětil Vlasta Burian: „já jsem vám mohl poslat kalhoty poštou!“

Sednul jsem si do čekárny na koženkovou židli, ustavil nohu do bezbolestné polohy, vyhrnul si límec a přivřel oči. Vedle mě seděla mladá dívčina, sotva sedmnáct. Černé džíny na tlustých nohou měla snad o dvě čísla menší, obličej přilepený k mobilu a hovor tak hlasitý, že ani pomlaskávání všech okolo nepomáhalo. Černé oční stíny měla namalovány tak silně, že potkat ji v noci na ulici, položím peněženku s bankokartou, řeknu PIN a prchám.

„Ahoj, tady Tereza,“ hulákala do mobilní plácačky, „hej, já jako vím, že ty víš, Karolíno, kdo ti volá…, jestli mě chceš vyrektit, tak se ti to moc nedaří. Se chováš jako ňáká urna. Ty seš úplně toxická! Co?“

Jsem asi taky urna. Jedna kolegyně, co učí na druhém stupni, mi vysvětlila, že se jedná o kohokoliv, kdo má víc jak třicet let.

„Hele, Karolíno. Přestaň hejtit a poslouchej, co ti říkám,“ zvyšovala kadenci svého hlasu, „on byl Tomáš docela cool a swag, to jako jo. Ale on mě podvedl. Normálně s tou hubenou čůzou z béčka. Hele, neflexuj, já vím, že jsi mi to říkala, že je Tomáš prase. Ale on se s ní líbal přede mnou, abych to viděla, in rýl, normálně…, co říkáš? Ty už jsi jak moje zrakvená madr. Hele, až odsud vylezu, tak někam dropnem, drinkneme a musíme to řešit. Čus!“

Mám-li to říct staročeštinou, tak jsem děkoval pánu Bohu za to, že konečně zavřela klapačku. Telefon si vzala do rukou a tlustými prsty klapala do displeje jako špaček do třešní. Zřejmě s kamarádkou Karolínou pokračovala v konverzaci přes sociální sítě.

„Kdo je poslední?“ ozvalo se najednou v čekárně.

„Asi vy, ne?“ odsekla Tereza, aniž by zvedla od mobilu oči, „to jsou mi dotazy!“

„Já, madam,“ odvětil jsem, pokusil se vstát a naznačil jí, aby si sedla na mé místo.

„Děkuji,“ řekla tiše starší paní opírající se o francouzskou hůl, „ale já postojím. Já se jmenuju Otylka Součková, víte? Bolí mě kolena a vlastně všechny klouby, milej zlatej. Jste ale hodnej, že mě chcete pustit sednout. To v autobuse…, tam je to hrůza, víte? Ti mladí dělají, že jsou unavení, ti se ani nezeptají. Já se tam klimbám ze strany na stranu, na jednom rameni kabelka, druhou rukou chytám balanc s holí, div, že se v zatáčkách nevyvrátím do uličky. A oni jen pořád čumí do těch telefonních aparátů, nebo mají zašpuntované uši sluchátky a dělají, že neslyší. Vy to neposloucháte, tu jejich duc, duc hudbu, že? To je prostě hrůza. Já bydlím v bytovce, pode mnou mladá rodina. Matka těch kluků pořád křičí, otec pije…, a ti dva malí smradi? Pořád pouští tu moderní hudbu, které já vůbec nerozumím…, tam se nezpívá, ale recitují se vulgární slova…, mají to nahlas a já neslyším ani televizi. Syčáci mizerní…, ani se to ještě neholí, ale mluví to sprostě, plivou po chodbách..., vy neplivete, že? Nebo jo? To byste mě zklamal, pane! A že nekouříte? Nebo snad jo? To oni kouří, všichni…, celá rodina. No, já bych si ale už sedla.“

„Si teda sedněte,“ překvapila Tereza, vstala ze svého místa, pustila starší paní sednout a odkráčela se svým stokilovým tělem do rohu čekárny, kde vyskočila na parapet okna a pokračovala ve studiu sociálních sítí.

„No, tak to děkuji, děvenko,“ zvolala na Terezu dáma, „víte, já tady tento stát budovala pro ně, aby se měli v této republice dobře! A oni to teď všechno ničí! A prý nás okradli na důchodech, říkala to v televizi Šilerka…, já tý ženský věřím. Ona je tak hezká. Připomíná mi Beranovou…, ta byla u nás vedoucí, když jsem dělala na OPBH. Ta na nás myslela. A teď ti zahraniční voliči, jak to chtějí uzákonit. Hele, nebydlí tady, neplatí daně, tak ať nevolí. Kdo je nutil, aby šli pracovat do zahraničí? To jim tady nejsme dobří? To tu nemohli zůstat? Copak tady není práce? No, není, to je zase pravda. Můj kluk, Franta…, víte, on bydlí pořád u mě, ten nemůže najít práci. A to má zemědělku, jako můj nebožtík! Ten ty traktory miloval, stejně jako dělat v našem JZD. Díky tomu jsme měli vždycky pro slepice a prasata doma zadarmo šrot. Sem tam se ztratil pytel, ale však to bylo ze státního, ne? Ale teď kradou všichni. A ve velkém. Co je to proti jednomu či dvěma pytlům zrní či šrotu? Podívejte se na ty potraviny. Já si pamatuju ty ceny dříve…, to byla jiná doba. Teď ten Fiala…, hraje si to na slušňáka, ale to on nařizuje ty vysoké ceny v obchodech. Ta válka se musí z něčeho zaplatit, víte?“

Dveře ordinace se najednou otevřely.

„Kdo je další?“ zvolala zdravotní sestřička do čekárny.

„Já!“ vykřikla povídající dáma, „jako nezlobte se všichni, ale já si teď vzpomněla, že jsem nechala doma v troubě kuře…, šmarjá! A můj kluk určitě zase chrápe! To já určitě vyhořím a nikdo mi pak nic nedá. Že budete tak hodní a pustíte mě? Já si pak zavolám to taxi pro seniory zdarma a musím rychle domů, abych nevyhořela. Pustíte mě? Já si jdu jenom pro recept. Že vám to nevadí?“

„Sakra, jděte už do prdele!“ vykřikl dosud mlčící muž středních let sedící v rohu. Já v té čekárně pochopil, že každá generace má svou Terezu a Otylku. A taky právě tam jsem si vzpomněl na citát Jana Wericha: „Mládí biologické neosvobozuje od blbosti a hlouposti, stejně jako stáří nezaručuje moudrost. Jsou blbí dědkové a hloupé děti.“

Váš Honza

(Pomocný překlad závěrem: vyrektit – dělat si legraci; toxický – závadový; hejtit – něco se nelíbí; cool – skvělý; swag – frajer; neflexuj – nechlub se; in rýl – reálně; zrakvená madr – nemocná matka; dropnout si – sednout si; drinknout si – napít se. Děkuji Míši z Bruntálu za odborný překlad).

Autor: Jan Vavřík | pondělí 29.1.2024 22:42 | karma článku: 30,09 | přečteno: 1061x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,96 | Přečteno: 589x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 819x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4083x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

6.1.2024 v 15:27 | Karma: 25,33 | Přečteno: 582x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak vyhrát v loterii aneb Zase vedle!

Při bankrotu správce liptákovské kampeličky Jaroslava Rychtaříka napsal Cimrman dvouverší: „Varuj se hazardu, vzpomeň si na Jardu!“ To ale neplatí pro milovnici stíracích losů u nás. Čtyři mega za stovku. Že bych to taky zkusil?

11.12.2023 v 16:13 | Karma: 23,73 | Přečteno: 617x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Čínská armáda se vrátila k Tchaj-wanu. Dvanáct letadel přeletělo dělící linii

27. dubna 2024  11:11

Tchaj-wan v sobotu zaznamenal obnovenou aktivitu čínské armády ve své blízkosti. Tchajwanské...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 31,87
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik