Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak jsme řezali švestku aneb Pila, to je bestie!

Podzim je tady. Moje žena rekapituluje své celoroční úsilí na zahradě. Vyčerpaně sděluje, že už ji to zmáhá. Zcela jistě vím, že na začátku příštího roku nakoupí ještě větší hromadu květin, než je tomu letos. A co teprve stromy.

Mám rád svou ženu. Je to právě ona, kdo z naší zahrady tvoří arboretum. Ta její energie, když se objeví jaro, tráva se zazelená a začnou zpívat ptáci, je prostě neskutečná. Někdy mi připadne, že jarní slunce je pro ni psychostimulátem. To ji totiž ze spícího medvěda probere do podoby zahradní motorové myši, která se zastaví ve svém pobíhání až na podzim, aby se pomalu připravila na letargický zimní spánek. Ovšem příprava k tomuto procesu je doprovázena směsicí zběsilého pachtění po dokončení zahradních prací v co nejkratším možném termínu, protože zítra je přece konec světa.

Když jsem dorazil před časem z práce ve víře, že se zašiju doma a nebudu alespoň chvíli vystrkovat čumák, přivítala mě drahá polovička v zahradním outfitu s úsměvem na tváři. V tu chvíli mi došlo, že argumentace o únavě je mi platná asi jako padák v ponorce. Za téměř dvacetileté manželství je tento šibalský úsměv jasným signálem, že můj odpolední program je naplánován do poslední minuty. Jakékoliv výmluvy nezabírají.

„Švestka musí dolů,“ řekla rázným tónem, „obleč se a nastartuj Hedviku! A nezapomeň na rukavice a popruhy. Budu jimi ty větve přidržovat, aby to nedopadlo jako s břízami!“

Ty jsme měli na zahradě dvě. Asi před patnácti lety jsem se snažil vylézt na žebřík a se zahradními nůžkami oba stromy vytvarovat do kýženého kulatého tvaru. Prostě superman, který zvládne všechno. Ovšem přehlédnutí, že plastové nožky na skládacím žebříku upadly, způsobilo doslova kalamitu. Když jsem vystoupal na nejvyšší příčku, žebřík se zabořil do hlíny, já se do něj zavřel a letěl k zemi ze tří metrů přímo na záda. Pohled na mě musel vyvolat dojem brouka, který při překulení na záda třepe nožičkami ve vzduchu a je naprosto bezradný. Nůžky se zapíchly těsně vedle mé hlavy. Když jsem se asi po deseti minutách probral, byly obě břízy ty tam. Manželka je s výrazem agresivního buldoka zlikvidovala. Tehdy mi došlo, že s tou ženskou nejsou žádné žerty.

Nahodil jsem montérky, které díky vysoké absenci domácích prací vypadají, že jsem je zrovna vytáhl z igelitu. Hotová reklama na Hornbach. Mezitím, co probíhala prohlídka v zrcadle ze všech stran, měla manželka už ukotveny všechny větve a střed kmenu stromu. Netrpělivě vyčkávala, až vylezu ven, nasadím si rukavice, brýle a donesu Hedviku. To je naše motorová pila. Snažím se ji využívat co nejméně, mám raději tu elektrickou, protože se dá okamžitě zastavit. Brblající Hedviku jsem si v loňském roce položil na dlažbu, kde rozhopsaná zlikvidovala dva květináče. A vysvětlujte to! Za kousek klobásy, je to přece jen chlap, jsem to tehdy svedl na psa.

Jako na potvoru nešla Hedvika nahodit.

„Máš tam benzín?“

„Přirozeně,“ ušklíbl jsem se a dál tahal startovací šňůru.

„Máš pomačkaný všechny ty čudlíky?“

„Jistě,“ začal jsem nabírat na zlosti. Startovací šňůra už byla vytahaná jako kšandy. Nic. Znovu. Ani neblafla. Řetězová bestie.

„Pusť mě k tomu!“

„Mámo, neblbni,“ snažil jsem se zabránit nejhoršímu. V hlavě mi jel scénář, jak jsme s Mařenkou sami, chodíme ženě na hrob zalévat kytky a já se musím učit žehlit.

Nedala si říct. Vzala Hedviku do svých rukou, jednou zatáhla za špagát a ta ludra zelená, myslím tím pilu, okamžitě naskočila.

Genderová vyváženost naší domácnosti dostala opět na frak. Můj skvělý soused celou anabázi pozoroval z okna. Vzal ven lahev dobré slivovice a u plotu jsme zvládli onu pohlavní nerovnoměrnost vrátit do správných kolejí. Po tomto občerstvení musím dodat, že mi pak šla práce dobře od ruky. Podal jsem jeden z největších zahradnických výkonů svého života. Mám prostě skvělého souseda a úžasnou ženu.

Váš Honza

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Vavřík | neděle 22.10.2023 15:34 | karma článku: 32,86 | přečteno: 2115x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem boural plot aneb Tohle doma nezkoušejte!

Pro svou ženu udělám cokoliv..., teda skoro cokoliv. A tak jsem po jednom z víkendových hrdinských počinů skončil poprvé v životě na neschopence. A manželka? Zatím mě nezavrhla.

1.5.2024 v 19:34 | Karma: 28,09 | Přečteno: 929x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 26,84 | Přečteno: 658x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 30,50 | Přečteno: 877x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,62 | Přečteno: 4113x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1089x | Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Ruská armáda pořádá na Rudém náměstí tradiční vojenskou přehlídku

9. května 2024  8:47

Na Rudém náměstí v Moskvě se ve čtvrtek koná tradiční vojenská přehlídka k oslavám konce druhé...

Pašeráci v Indii lákali mladé na práci, skončili v ruské armádě. Organizátory zatkli

9. května 2024  7:36

Indická policie ve středu zatkla čtyři lidi napojené na mezinárodní síť pašeráků, která pod...

Výkonný výbor TOP 09 schvaluje nominaci Ženíška na post ministra pro vědu

9. května 2024,  aktualizováno  7:05

Širší vedení vládní TOP 09, výkonný výbor schvaluje ve čtvrtek nominaci Marka Ženíška na post...

Víkend bude oblačný s až 22 stupni, od pondělí opět deštivo i bouřky

9. května 2024  6:58

Přímý přenos Konec druhého květnového týdne bude typicky jarní, poslední noc s přízemními mrazíky bude ta ze...

  • Počet článků 104
  • Celková karma 31,76
  • Průměrná čtenost 2499x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik