Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsem lovil myš aneb Eliška není mrtvá

Měl jsem teď blogový detox. Postihl mě tradiční rýmový moribundus rovnající se stádiu klinické smrti. Proto jsem potřeboval pauzu od lidí a psaní. Že kritický výraz mé tváře přiláká domů myš, to jsem fakt nepředpokládal.

„Běž se psem,“ řekla mi manželka, když jsem funěl úzkostí ze smrti v domácím křesle. Nos jsem měl červený jako prdel orangutana, pod sebou nespočet posmrkaných kapesníků, slzy v očích a funerální design v obličeji.

„Nemohu,“ zakašlal jsem, sáhl si na předloktí a kontroloval srdeční tep, „ty nevidíš…, hepčí…, jak je to se mnou špatné?“

„Nezačínej zase s teoriemi o mužské rýmě,“ obořila se má drahá polovička, „podívej se na to nebohé zvíře. Čumí z okna jako kuna z kurníku!“

Boxer je plemeno, z jehož obličeje dokážete snad předpovídat i počasí. Nedbaje rad jiných zkušených mužů, kteří přežili tuto nemoc snad jen pod dohledem lékařského primariátu, jsem vzal svého Alfréda na louku. Ten venku nasadil rychlost raketoplánu a běhal, jako kdyby mu koudel pod ocasem zapálili.

Je pravda, že moje paní je úžasný psí cvičitel, který jej naučil naprosto všem povelům. Má totiž kromě domácnosti, zaměstnání, šití, starosti o dceru, chystání svačin, vysávání a úklidu, vaření obědů a večeří, praní, žehlení, zahradničení, slepic, převlékání postelí či vytírání podlah dostatek času ještě k trénování natolik potrhlého plemene, jakým boxer bezpochyby je. Je to určitě také tím, že moje žena nemá moje starosti o světovou bezpečnostní politiku či ekonomickou krizi. Proto jsem díky jejímu výcviku našeho pošuka přivolal zpět na první dobrou a vydal se zpět k domovu. Nemohl jsem přece dopustit, aby se díky smrtelné rýmové chorobě svět připravil o tak fenomenálního buditele.

„Podívej se na to!“ zakřičela na mě natolik hlasitě, že se i náš mohutný německý boxer roztřásl jako kabelková čivava. Manželka držela v ruce rozkousanou plastovou lahev od pití, kterou vytáhla zpoza kuchyňské linky.

„Kdo to udělal? Náš Alfréd?“ nenapadlo mě nic lepšího.

„Myš! Já v kuchyni s myší nebudu!“ otřepala se. S vidinou, že nadobro opustí tyto prostory a já se tak budu muset spolehnout na vlastní kuchařské umění, kteréžto se zužuje na polévku z pytlíku, se ve mně probudil pravěký instinkt lovce. Vešel jsem do špajzu, vytáhl tři pastičky a ujal se přípravy těchto smrtících nástrojů.

„Táto, dávej pozor! Ať tě to nepráskne do prstů!“ varovala mě, protože po téměř dvaceti letech manželství ví, jak jsem na tom s šikovností.

„Neradit! Vím, co dělám!“ odsekl jsem vztekle. Naštěstí jsem rychle uskočil, protože mě jedna z pastiček málem ucvakla ukazovák pravé ruky. Musel jsem prohnout plošku, na kterou se dává návnada, protože byla uvolněná jako nálada na vysokoškolských kolejích po pěti půllitrech.

„Tatínku, co to děláš?“ ozvalo se za mými zády. Sedmiletá dcerka tiše pozorovala mé počínání a při vysvětlení, že chystám návnady do myších pastí, se na mě obořila, že jsem necita, protože chci zabít Elišku.

„Ale to není myška Eliška z té pohádky,“ hájil jsem se, „to je obyčejná venkovská myš, která se prohlodala do naší kuchyně. Eliška je jen v pohádce!“

No, nevím. Děti to prostě chápou jinak.

Nastražil jsem pastičky na krizová místa a tiše vyčkával v obýváku při ztlumeném zvuku televize, zdali se ozve kýžené cvaknutí. Do hodiny pastička zaklapla.

„Tak na to já nemám nervy,“ řekla znechuceně manželka při pískotu malé šedé oběti. Když neustával, projevila se další zajímavá vlastnost mé ženy, kterou je bezmezné milování živých němých tváří. Ona se totiž i zákeřnou vosu snaží s největší mírou něžnosti vylákat ven z domu jen proto, aby nemusela přejít k vražednému počínání. Já takového bzučivce beze slov a krvelačně likviduji čímkoliv, co mi zrovna přijde pod ruku. 

„Tatínek zabil Elišku?“ ozvalo se z dětského pokoje, „vytáhni ven tu nebohou myšičku!“

Neúprosná přesilovka.

„Vytáhni ji ven i s pastí na zahradu a pusť ji,“ prosila žena, protože v tu chvíli u ní vytryskly na povrch ekologické a humanitární sklony. Jediné štěstí, že není členka Evropského parlamentu, protože už by dala na stůl nový zákon o zákazu klasických pastí na myši.

Přiklekl jsem pod kuchyňskou linku a zjistil, že myška to má za sebou. Dcerka mezitím v pokojíčku nachystala obrázek na myší hrobeček.

Od té doby máme s hlodavci v domě pokoj. A já se přesvědčil, že ty moje holky jsou prostě fajn, protože mají rády zvířata. Kdo má rád zvířata, má rád lidi…a vlastně i mě. Mít rád lidi je v dnešní divné době důležité, nemyslíte?

Váš Honza

Autor: Jan Vavřík | sobota 6.1.2024 15:27 | karma článku: 25,33 | přečteno: 582x
  • Další články autora

Jan Vavřík

Jak jsem stavěl zahradní chatku aneb Pusť mě k tomu!

Moje žena je skvělá. S ní se člověk opravdu nenudí. A ctí ji, že mě i po dvaceti letech, přes má veškerá technická klopýtnutí, vidí jako domácího kutila. Tentokrát mi dala za úkol smontovat zahradní domek. A to byla výzva!

31.3.2024 v 12:12 | Karma: 25,96 | Přečteno: 589x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak díky náhodě přijít o dobrou pověst aneb Paní, ten váš chlap je divnej!

Možná jste to někdy zažili. Jdete k lékaři se zraněním, které působí celkem divně. Napoprvé to jde ještě vysvětlit. Podruhé se na vás dívají hloupě, argumenty docházejí. Ale potřetí? To už je na přinejmenším na OSPOD!

10.3.2024 v 19:27 | Karma: 29,89 | Přečteno: 819x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem byl umýt auto aneb Ona ani neví, s kým to má!

Únor jsem měl divný. Bezmezný strach o zdraví nejbližšího člověka mi dal najevo, že vlci v rouše beránčím jsou vlastně jen ubohou karikaturou, pro kterou není důležité se trápit. To hezké je blíž, než se může zdát.

3.3.2024 v 11:18 | Karma: 41,56 | Přečteno: 4083x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak jsem seděl v čekárně 2 aneb Tereza, Karolína a Otylka Součková

Zlobí mě zdraví, ale mé odpůrce zklamu. Zatím neumírám, ovšem k lékaři musím. A při sezení v čekárně máte před sebou studnici příběhů. Třeba minulý týden..., Tereza, Karolína a paní Součková. To prostě nejde nenapsat.

29.1.2024 v 22:42 | Karma: 30,09 | Přečteno: 1061x | Ostatní

Jan Vavřík

Jak vyhrát v loterii aneb Zase vedle!

Při bankrotu správce liptákovské kampeličky Jaroslava Rychtaříka napsal Cimrman dvouverší: „Varuj se hazardu, vzpomeň si na Jardu!“ To ale neplatí pro milovnici stíracích losů u nás. Čtyři mega za stovku. Že bych to taky zkusil?

11.12.2023 v 16:13 | Karma: 23,73 | Přečteno: 617x | Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Sociální nůžky se rozevírají. Češi chudnou, ač pracují, říká antropoložka

27. dubna 2024

Minimální důstojná mzda pro rok 2023 činila 45 573 korun hrubého, vypočítala Platforma pro...

Precheza dostala novou pokutu za únik oxidu siřičitého, má zaplatit půl milionu

27. dubna 2024  11:27

Přerovská chemička Precheza dostala za únik oxidu siřičitého do ovzduší v říjnu 2014 od České...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 103
  • Celková karma 31,87
  • Průměrná čtenost 2524x
Spisovatel, iOvce, milovník německých boxerů, Stephena Kinga, J. R. R. Tolkiena, Karla Čapka a Karla Maye.

Knihy: Kolotoč strachu (2015), Návrat z pekla (2016), Případ Kláry P. (2019), Pošahaný svět (2023), audioknížka Návrat z pekla, čte Jaromír Meduna (2023).
E-kniha Kolotoč strachu (2024), reedice Návrat z pekla (2024).
Připravovaná knížka: Ve stínu levandule (2024).

Seznam rubrik